MADRID | EUROPA PRESS/DDG
L'actriu Concha Velasco, el seleccionador espanyol de futbol, Vicente del Bosque, i el cuiner d'El Bulli de Roses Ferran Adrià protagonitzaran aquest any la campanya institucional dels actes que se celebraran el 12 d'octubre amb motiu del Dia de la Hispanitat.
Amb el lema "Coneix les teves forces", l'objectiu de la campanya dissenyada pel Ministeri de Defensa és informar sobre els actes commemoratius i donar a conèixer la tasca que desenvolupen les Forces Armades al servei de la societat, amb testimonis reals, en la línia impulsada pel Departament ara dirigit per Carme Chacón en campanyes anteriors.
La d'aquest any incorpora el testimoni de tres personalitats de reconeixement públic com Vicente del Bosque, Concha Velasco i Ferran Adrià, que han compartit amb els militars una jornada en diferents unitats dels exèrcits i han pogut conèixer de primera mà el treball que fan.
El seleccionador de futbol, Vicente del Bosque, narra la seva experiència després de presenciar l'entrenament diari de la Brigada Cuirassada "Guadarrama XII" de l'Exèrcit de Terra, amb base a El Goloso i els militars del qual van estar fa poc destacats en la missió internacional al Líban.
L'actriu Concha Velasco, per la seva banda, ofereix el seu testimoni després de conèixer el treball que fa la Unitat Militar d'Emergències (UME) en la seva lluita contra els incendis i altres catàstrofes, en una visita al Quarter General de la força conjunta i a la base del 43 Grup de Forces Aèries a la Base Aèria de Torrejón de Ardoz.
Finalment, el cuiner Ferran Adrià explica la seva jornada embarcat a la fragata de l'Armada Espanyola "Blas de Lezo", la dotació de la qual va fer en el primer semestre de l'any tasques de vigilància marítima davant de les costes de Somàlia com a part del dispositiu de l'OTAN que col·labora en la lluita contra la pirateria.
La campanya promocional informa a més del nou recorregut que tindrà la desfilada del 12 d'octubre, que aquest any canvia a causa de les obres que s'estan portant a terme a la plaça de Colón madrilenya, on habitualment se situaven les tribunes. La parada militar tindrà lloc al passeig de la Castellana. La campanya institucional es difondrà a la televisió, premsa, ràdio, internet i en cartells a partir d'avui i fins al dia 12.