GIRONA | M.J.
El músic de Sant Hilari Sacalm Miquel Tudela ha classificat la seva sardana Sant Jordi de Puigsesolles en la primera eliminatòria del concurs La Sardana de l'Any, auspiciat per la Federació Sardanista de Catalunya. Les votacions dels oients d'unes trenta d'emissores han aconseguit classificar aquesta peça amb 252 punts.
Tudela competia en aquesta primera tanda eliminatòria amb tres compositors més la manresana Dolors Viladrich i la peça Els meus cosins del Papiol, que ha obtingut 133 vots; l'empordanès Marc Timón amb Mataró Ciutat Pubilla que ha assolit 84 vots, i Carles Santiago, que amb la seva composició Mataró Sardanista aconseguia 206 vots. Les peces participants havien estat escollides per un jurat d'entre les 72 composicions estrenades durant l'any 2008.
Des del 19 de setembre fins al 30 de gener, en grups de quatre ?sardanes, tenen lloc les divuit eliminatòries. Les classificades competiran de nou a la fase semifinal, a partir del 13 de febrer fins el 18 d'abril. Hi haurà una fase posterior de repesca, i la gran final, que determinarà la Sardana de l'Any, tindrà lloc en un concert, el mes de maig, al Palau de Congresos de Perpinyà, on els assistents escolliran per votació popular la Sardana de l'Any 2009.