TRÀNSIT

Besalú restaura el conjunt escultòric únic a Europa dels lleons de Sant Pere

El pont romànic tindrà llum de LED i es repararan esquerdes i altres elements deteriorats

 
Lidier Mayére treballava subtilment ahir sobre la talla romànica.
Lidier Mayére treballava subtilment ahir sobre la talla romànica.  xavier valeri
 NOTÍCIES RELACIONADES

BESALÚ | XAVIER VALERI
Ahir la Diputació de Girona va iniciar els treballs de restauració dels dos lleons i la finestra central de la façana de Sant Pere de Besalú, una obra del segle XII considerada única a Europa. El projecte de restauració és de Lidier Mayére i es preveu que l'acció estigui acabada per Nadal.
Segons ha explicat el responsable d'arqueologia de la Diputació, Lluís Bayona, el lleó dret té la cara trencada des de fa uns 200 anys, se sosté amb un ferro i està molt degradat per l'erosió.
Pel que fa al lleó esquerre, també ha patit els efectes del temps. La intervenció preveu, a més, reparar la finestra central, on es preveu que apareguin restes de pintures romàniques.
L'arc de la finestra està voltat de petits caps que imiten animals mitològics i personatges importants del Besalú del segle XII. L'acció preveu la restauració dels petits caps.
Per la seva banda, el restaurador de Marsella Lidier Mayére ha explicat que el principal problema dels lleons i de la façana està en els fongs.
Mayére apunta que els lleons de Besalú van ser fets al segle XII, probablement per escultors formats al monestir de Sant Miquel de Cuixà.
El restaurador assenyala que tant els lleons com les figures de caps humans i animals del conjunt escultòric que volta la finestra central conserven als ulls les nines de plom originàries del segle XII.
El restaurador ha explicat que dins la mentalitat medieval els lleons representaven les forces divines que plantaven cara als dimonis interiors.
Mayére ha apuntat que el seu treball consistirà a tractar els efectes de la contaminació i de l'epidèmia de fongs a través de l'aplicació de productes químics.
El restaurador va explicar que el conjunt escultòric de la façana de Sant Pere té un estat de conservació inusualment bo, i va afirmar que a Europa existeixen pocs conjunts escultòrics comparables al que ell repara.
L'altra intervenció és la il·luminació interior del pont romànic, al qual es posaran llums de LED rasants que permetran veure el paviment de nit. També es consolidaran esquerdes.

  HEMEROTECA
Universitat de Girona

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya