|
|
|
HEMEROTECA » |
|
GIRONA | DANIEL BONAVENTURA La rectora de la Universitat de Girona, Anna Maria Geli, ha admès que el Campus de Ciències de la Salut, projectat a Sarrià de Ter, al costat del nou hospital Josep Trueta, no es podrà inaugurar d'aquí a cinc anys, el 2014, com havia mantingut fins ara. La rectora ha admès per primera vegada que aquesta data no serà possible i que la inauguració es retardarà "un o dos anys". Així ho ha reconegut en una entrevista recent amb el Diari de Girona.
El projecte està pendent del pla director del campus, eina bàsica per fixar un calendari d'adjudicació i execució de les obres.
Locals provisionals
Anna Maria Geli havia repetit encara el mes de juliol passat, a propòsit de la presentació de la Fundació UdG Medicina, que els estudiants que l'any passat van iniciar medicina a Girona en locals provisionals podrien acabar la carrera al nou campus de Sarrià de Ter; és a dir, que estaria enllestit d'aquí a cinc anys, aspiració que ja no es podrà complir.
La rectora de la UdG no ha concretat si el retard ara inevitable en els edificis per als estudis de medicina afectarà també les obres del nou hospital Josep Trueta, que té com a proposta guanyadora del corresponent concurs arquitectònic la presentada per MAP Arquitectos, S.L. & Idom, Ingeniería y Sistemas S.A, que s'ha de començar a construir l'any vinent i ha d'estar enllestit el 2012.
Els primers estudiants de medicina de la UdG fan classe de moment en aules provisionals del Parc Científic i Tecnològic i en altres locals universitaris. Aquests estudis, amb la nota de tall més alta de la UdG, han tingut una altíssima demanda aquest curs 2009/2010.
El Campus de Ciències de la Salut acolliria la Facultat de Ciències de la Salut, l'Escola d'Infermeria i una residència per a estudiants, entre altres equipaments.
Aquest projecte, conjuntament amb el nou hospital, conforma el que la consellera de Salut, Marina Geli, ha definit com "una de les més grans ambicions de la xarxa sanitària de Catalunya".
Els alumnes que al cap de sis anys acabin medicina a Girona seran titulats en medicina i cirurgia. La proposta vol aprofitar i treure rendiment a l'hospital Trueta i a la xarxa d'hospitals comarcals.
|
|
|
|
Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.
| Conegui'ns: CONTACTI | CONEGUI'NS | LOCALITZACIÓ | PUBLICITAT: TARIFES |
| Adaptat a la Llei de Protecció de Dades per |
| |||||||
| |||||||||