|
|
|
HEMEROTECA » |
|
GIRONA | DANIEL BONAVENTURA No es fan apostes a la UdG. Manel Poch i Anna Maria Geli són dos candidats amb una llarga trajectòria en una universitat ara madura, que admet pocs experiments, i potser per això els programes s'assemblen i costa de pressentir qui serà el guanyador de la jornada electoral de dimarts vinent.
En l'únic debat de campanya, ahir a la Facultat de Dret, es va poder escoltar una Anna Maria Geli recolzada pel bagatge dels quatre anys al capdavant del rectorat, però que havia de fer equilibris per engrescar la gent proposant solucions als problemes de sempre sense que es veiés que aquests problemes ja existien durant el seu mandat. Un Poch més dinàmic, a estones irònic, va rebutjar amb convicció els infinits arguments de la rectora en funcions. En els moments més tensos es van acusar mútuament de robar-se les idees.
Quinze milions per Salut
Anna Maria Geli es va guardar per a l'ocasió la notícia que l'equip de govern ha aconseguit 15 milions dels fons Feder per a l'edifici principal del nou Campus de Salut projectat a Sarrià de Ter. Es va mostrar decidida a lluitar per tenir estudis de Periodisme, i va admetre que la recerca està en males condicions i que calen nous edificis als diversos campus per a serveis comuns com ara bars per fomentar la vida universitària, el sentiment de pertinença a la institució.
Una gestió més eficient, més participació i autonomia per als centres i instituts són altres arguments esgrimits per Geli, els mateixos que s'han escoltat durant aquesta setmana de campanya electoral, sense oblidar la creació d'un "codi de bones pràctiques".
Per part seva, Manel Poch va posar en dubte unes dades facilitades per Geli que situen la UdG a la part alta dels rànquigs d'universitats espanyoles, i va assegurar que aquesta universitat és la "més mal posicionada en recerca".
Poch es presenta com el candidat que potenciarà la UdG, millorarà l'autoestima i també la gestió amb l'objectiu de recuperar la posició de lideratge que fa uns anys ostentava entre les universitat de fora de Barcelona.
Poch va tallar Geli quan aquesta parlava complaguda del finançament que té i preveu tenir la UdG, afirmant que les millores les va aconseguir un professor de la casa, Joan Manuel del Pozo, en el seu curt mandat com a conseller d'Educació i Universitats.
Poch va persistir en la necessitat de millorar les condicions i el finançament dels grups de recerca consolidats o nous.
|
|
|
|
Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.
| Conegui'ns: CONTACTI | CONEGUI'NS | LOCALITZACIÓ | PUBLICITAT: TARIFES |
| Adaptat a la Llei de Protecció de Dades per |
| |||||||
| |||||||||