Cerquen docents protestants

Fills de famílies de la immigració llatinoamericana i d'ètnia gitana són part del perfil d'alumnat que demanaria rebre religió evangèlica

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
Imatge d'arxiu d'una campanya de l'Església de Filadèlfia a Girona.<br/>
Imatge d'arxiu d'una campanya de l'Església de Filadèlfia a Girona.
 marc martí

GIRONA | JOAQUIM BOHIGAS
El Departament d'Ensenyament de la Religió Evangèlica (ERE), del Consell Evangèlic de Catalunya (CEC), està realitzant una crida a fi de trobar docents per impartir la citada assignatura en els centres educatius públics. A la demarcació de Girona, els alumnes, i famílies només tenen la possibilitat de rebre l'assignatura de religió catòlica i, segons el Departament d'Educació de la Generalitat, l'absència de l'opció evangèlica està raonada per la manca de docents que compleixin els requisits. Una de les característiques que caracteritzen les famílies evangèliques és que, des de ben petits, els nens i les nenes reben formació -coneixements, valors...- a la llar, tasca després també realitzada a les escoles dominicals de cada comunitat. Tanmateix, els evangèlics volen que els fills puguin estudiar l'assignatura als centres educatius.
L'assignatura podria interessar a diferents perfils d'alumnes. Entre d'altres, els fills de la immigració llatinoamericana i d'ètnia gitana. A fi d'assumir aquest "repte", el CEC demana persones que, en cas que compleixin unes condicions que imposa el Departament d'Educació, vulguin ser mestres i professors de religió evangèlica. Per donar classes als cicles d'infantil i primària, els requisitis que es demanen són ser membre d'una església evangèlica, tenir una diplomatura en magisteri i el nivell C de català. Per secundària, també es demana ser membre d'una església evangèlica i el nivell C de català però, a diferència dels cicles d'infantil i primària, és necessari ser llicenciat (estudis civils) i tenir el curs d'adaptació pedagògica (CAP). En ambdós casos, és imprescindible que els candidats tinguin formació teològica protestant. Aquesta es rep, amb l'opció de la modalitat virtual, a través del Centre Superior d'Ensenyament Evangèlica (CSEE), que té el propòsit que els candidats proposats a l'Administració pública catalana compleixin els "requisits psicopedagògics i professionals" i, alhora, que les esglésies tinguin la seguretat que el perfil acadèmic de l'interessat és l'adequat per a la finalitat ("formar i acreditar els professors idonis").

COMPARTIR
 
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes