MADRID | EUROPA PRESS/DDG
El cardenal arquebisbe de Madrid i president de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE), monsenyor Antonio María Rouco Varela, va denunciar que l'Estat incompleix els Acords sobre Educació i Assumptes Culturals entre la Santa Seu i Espanya per la "deficient regulació jurídica" de l'ensenyament de religió. Segons va manifestar el purpurat durant la inauguració de la XCIV Assemblea Plenària de la CEE, "la manca d'una verdadera alternativa acadèmica col·loca els professors i els alumnes de religió en una permanent situació de verdadera heroïcitat".
En aquest sentit, va apuntar que el "deteriorament" de la formació religiosa i moral a l'escola "no és bo per a ningú i menys per als joves, que en la pràctica se'n veuen privats o obligats a rebre-la en condicions difícils i discriminatòries".
Rouco va afegir que als bisbes els segueix preocupant l'assignatura d'educació per a la ciutadania i drets humans "pel seu caràcter obligatori". "Hauria de ser programada com a matèria de formació estrictament civicojurídica i no com una matèria de formació moral i de visió de l'home, fórmula típica d'un ensenyament ideològic i adoctrinador", va manifestar.
Per Rouco Varela, el sistema educatiu pateix "greus problemes", entre els quals va citar els alts percentatges de fracàs escolar, la pèrdua d'autoritat dels professors o l'educació sexual impartida sense criteris. Segons la seva opinió, aquests problemes "han de ser revisats amb criteris d'eficàcia pedagògica", però també tenint en compte "la persona humana".
Finalment, es va referir al pacte escolar plantejat des de diverses instàncies, del qual va dir que pot ser "una realitat fecunda per al futur de l'educació a Espanya si hi ha voluntat d'aconseguir-lo i respectar-lo en la legislació ordinària".