BARCELONA | EFE/DDG
Els purés infantils industrials, coneguts popularment com a "potitos", tenen fins a un 40% menys de contingut energètic que els casolans, segons un estudi que conclou que amb aquest tipus de menjar no es pot garantir una bona nutrició en els nens que els consumeixen habitualment.
L'estudi, elaborat per professionals del Centre d'Assistència Primària d'Amadeu Torner de L'Hospitalet de Llobregat, ha analitzat les diferències nutricionals que hi ha entre els purés industrials i els casolans, després de constatar-se un augment en el consum d'aquests productes com a conseqüència dels canvis socials i familiars.
Segons els autors del treball, publicat en el Butlletí de la Societat Catalana de Pediatria, malgrat que s'explica contínuament als pares com es fan aquests purés per garantir una bona alimentació als seus fills, molts no els fan perquè ni tan sols cuinen per a ells. Fins i tot expliquen que es veuen casos de nens de 10 mesos que mai han provat una papilla casolana.
Més plats industrials
Asseguren que cada vegada hi ha més famílies que substitueixen un o més menjars dels que tradicionalment es cuinaven a casa per preparats comercials, i que encara que un ús racional pot ser de gran ajuda, és necessari un esforç investigador i inversor de la indústria perquè els productes s'ajustin més a les necessitats dels nens.
Per a l'estudi es van elaborar tres purés estàndard casolans de verdura amb vedella, fruita i verdura amb peix, que es van analitzar des del punt de vista nutricional, tenint en compte la seva aportació calòrico-energètica, els carbohidrats, proteïnes i lípids. Aquests purés es van comparar amb "potitos" comercials de tres marques industrials amb nutrients similars als preparats casolans.
Els resultats assenyalen que els nens alimentats habitualment amb "potitos" tenen menys carbohidrats. També indiquen que en un menú complet amb preparats industrials els nens acaben obtenint més energia a les postres que en el prat principal. Pel que fa els greixos, l'estudi informa que en els purés casolans n'hi ha el 50% més, però pel que fa els saturats (els que propicien obesitat), trobem als "potitos" un 60% més respecte als fets a casa.