WASHINGTON | EFE/DDG
El consum regular de cafè pot ser un important factor per reduir el risc de càncer avançat de pròstata, segons un estudi presentat en una conferència sobre la malaltia a Houston (Texas). Segons investigadors de l'Escola de Medicina i de l'Escola de Salut Pública, totes dues de la Universitat de Harvard, el seu estudi va revelar una forta relació inversa entre el consum de la infusió i el risc de càncers avançats de pròstata."El cafè té efectes sobre el metabolisme de la insulina i la glucosa així com sobre els nivells de les hormones sexuals, totes les que exerceixen una funció en el càncer de pròstata", va dir Kathryn Wilson, del Laboratori Channing, de l'Escola de Medicina de Harvard. Segons els científics, el seu estudi va determinar que els homes que prenien més cafè tenien el 60 per cent menor de risc en comparació amb els que no bevien la infusió. Aquest és el primer estudi del seu tipus que analitza el risc general de càncer de pròstata com el risc de la malaltia.