L'any de la crisi

Hollywood trenca rècords

Èxits com Transformers 2, Lluna Nova, o Avatar han aconseguit que la recessió econòmica no afecti el cinema

 13:57  

AGÈNCIES Hollywood s'en riu de la crisi. L'any de la recessió econòmica mundial, les fallides bancàries i l'atur, el cinema és una de les poques indústries que pot treure pit i presumir d'una salut de ferro.

Dimarts passat les taquilles nord-americanes van superar els 10.000 milions de dòlars aquest any marcant així un nou rècord de recaptació. A la resta del món el setè art també viu un moment daurat i la taquilla va incrementar un 5% respecte al passat any.

Èxits de taquilla com 'Transformers 2', la més reeixida de l'any, 'Luna Nueva', l'últim Harry Potter, 'Up', '2012' o la més recent 'Avatar' han fet que en aquests moments la venda d'entrades als Estats Units i Canadà ja superi la recaptació de 9.630 milions de dòlars del 2008.

Fora d'aquests dos països, les vendes d'entrades han arribat a 15.000 milions de dòlars, al voltant d'un 5 per cent més respecte al 2008 on la taquilla va ascendir a 14.300 milions de dòlars. Un increment que demostra la solidesa de la indústria en moments de crisi econòmica, moments en què, segons apunten els analistes, el públic va a les sales a la recerca d'entreteniment barat.

Fins diumenge, la taquilla total als Estats Units i Canadà es mantenia a 36 milions de la marca de 10.000 milions de dòlars, segons va assenyalar Hollywood.com Box Office, que porta el registre. Però amb la taquilla de dilluns, amb 29 milions de dòlars en vendes sobretot gràcies a 'Avatar' de James Cameron, la barrera dels 10.000 milions es va superar el passat dimarts.

I el record es podria veure incrementat ja que tenint en compte les pel·lícules en cartellera i les que vindran, les expectatives de la indústria són molt positives. "Estem esperant grans xifres per als propers 10 dies, que ens posaran molt per sobre d'aquesta marca", va dir Paul Dergarabedian, president de Hollywood.com Box Office.

Segons Dergarabedian, el total del 2009 pujarà per sobre dels 10.400 milions de dòlars gràcies a l'impuls que la taquilla rebrà en els dies del període festiu de Nadal. L'any passat les vendes d'entrades el dia de Nadal van arribar a 76 milions de dòlars, i Dergarabedian espera que el total d'aquest any sigui més gran amb l'arribada a les sales de pel·lícules com el nou 'Sherlock Holmes ", la seqüela d''Alvin i las ardillas' o la comèdia romànica 'No es tan facil'.

"En aquest moment, on la creació de llocs de treball és tan crítica, la nostra indústria és una de les que està mostrant importants beneficis per a l'economia, en part a causa del creixement del mercat internacional", va dir Dan Glickman, president del directori i president executiu de Motion Picture Association of America.

  HEMEROTECA
Universitat de Girona

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya