Estudiar català és més difícil a les universitats espanyoles que a Europa

Alemanya, el Regne
Unit, els EUA, França i Itàlia ofereixen més facilitats
per a l'estudi de la llengua

 

PARÍS | ACN/DDG
Cursar estudis de llengua, literatura i cultura catalana fora de Catalunya és possible en 172 universitats d'arreu del món. Alemanya, amb 28 centres universitaris, és el país amb més oferta, seguit del Regne Unit (21), els Estats Units (20), França (19) i Itàlia (18). L'Estat espanyol ocupa el sisè lloc, amb només 11 universitats. "Des de l'àmbit acadèmic espanyol, els falta convenciment i creure's que l'Estat espanyol és un estat plurinacional", va dir el director de l'àrea de llengua i universitats de l'Institut Ramon Llull, Andreu Bosch. L'IRL té previst augmentar la presència d'estudis catalans al Japó i al Magreb.
Cada curs, 7.500 alumnes de tot el món aprenen català en 172 universitats de tot el planeta. La majoria dels centres s'agrupen a Europa, però també n'hi ha a indrets tan diversos com el Camerun, Austràlia o l'Uruguai. Aquest curs s'ha començat la docència a l'Índia, a la universitat de Colúmbia (EUA), Munic i Grenoble.
El primer país a tenir una universitat que impartia estudis catalans va ser el Regne Unit, ara fa dues dècades. Ara, l'Institut Ramon Llull està fent gestions per incrementar la presència d'estudis catalans al Japó, on ja hi ha dues universitats que en fan, i al Marroc, on encara no n'hi ha cap.

El Barça, Dalí i Ferran Adrià
Segons les dades de l'IRL, que té convenis amb 126 centres, dues terceres parts dels alumnes de català arreu del món són estudiants de carreres de lingüística. L'altre terç s'interessa pel català per raons diverses, entre els quals hi ha "el Barça, els artistes com Miró, Dalí o Barceló" i fins i tot els cuiners de renom com Ferran Adrià i Carme Ruscalleda.
Hi ha altres alumnes que decideixen estudiar català perquè han estat a Catalunya, perquè "els agrada la manera de viure", perquè hi volen anar d'Erasmus o a treballar o bé perquè hi tenen vincles familiars. Així ho va indicar la directora dels estudis catalans de la universitat parisenca de la Sorbona, la catalanofrancesa Monique Güell.

  HEMEROTECA
Universitat de Girona

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya