L´Any Vicens Vives s´inaugura amb una conferència de John Elliot i una exposició

El Palau de la Generalitat acollirà dimecres l'acte institucional i la mostra s'obrirà al Museu d'Història de Catalunya

 
Jaume Vicens Vives parla per telèfon al despatx de l´editorial Teide, al costat d´Enric Borràs.
Jaume Vicens Vives parla per telèfon al despatx de l´editorial Teide, al costat d´Enric Borràs.  museu d'història de catalunya
 NOTÍCIES RELACIONADES

GIRONA | DANIEL BONAVENTURA
Una conferència de l'hispanista Sir John Elliot i una exposició al Museu d'Història de Catalunya donaran el tret de sortida, aquest dimecres vinent, als actes de commemoració de centenari del naixement i del cinquantenari de la mort de Jaume Vicens Vives (Girona, 1910 - Lió, 1960).
Cridat a ser una de les figures més influents de l'etapa d'obertura del règim franquista i la transició, la seva trajectòria va quedar escapçada per una mort sobtada per malaltia quan tot just tenia 50 anys, tot i que, malgrat la seva joventut, va deixar una important obra com a historiador, pensador i editor.
La seva vida i obra serà revisada a propòsit d'aquest Any Vicens Vives, que començarà dimecres, 10 de febrer, a les set del vespre, amb la conferència Jaume Vicens Vives. Ahir i avui, a càrrec del professor John Elliot, acte institucional que tindrà lloc al Palau de la Generalitat.

Itinerància a Girona i Roses
Nombroses són les entitats que preparen actes per adherir-se a la commemoració. El Museu d'Història de Catalunya obrirà el mateix dimecres l'exposició Jaume Vicens Vives i la nova història, que es podrà visitar fins el 21 de març per viatjar posteriorment a Girona, Roses (on reposen les restes mortals de l'historiador) i València, en versió catalana, i Madrid, Saragossa, Sevilla i Baeza, en versió castellana.
L'exposició posarà en relleu el fet que "l'obra" de Vicens comprèn tant l'aportació investigadora del considerat "gran renovador de la historiografia catalana i espanyola del segle XX, com la seva acció, en múltiples fronts (acadèmic i editorial, però també polític), per construir plataformes per a la necessària renovació de la disciplina històrica a l'Espanya de després de la guerra civil.
L'exposició, amb un audiovisual amb entrevistes a familiars i deixebles que fan la seva aportació, dedica un apartat a l'activisme polític de Jaume Vicens, que apareix com un home pont entre el mon oficial de Madrid i el món del catalanisme resistent antifranquista. La seva activitat es va orientar cada vegada més cap a fer política, amb la vista posada a contribuir al redreçament del país. Vicens sotenia que calia una nova elit dirigent en sintonia amb el context democràtic europeu.
D'altra banda, el dijous 18 de febrer, l'historiador Enric Pujol participarà a l'Institut d'Estudis Catalans en una jornada de l'Any Vicens Vives titulada Vicens Vives, més enllà de l'historiador. En aquest acte (18 hores) també intervindran Albert Balcells, membre i director de l'Arxiu de l'IEC; Jaume Sobrques, president de la Societat Catalana d'Estudis Històrics, i Antoni Simon, membre de l'IEC i catedràtic de la UAB.

  HEMEROTECA
Universitat de Girona

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya