MADRID | OTR/PRESS
La NASA estima que podria haver-hi un total de 600 milions de tones d'aigua gelada al Pol Nord de la Lluna després de descobrir dipòsits de gel en aquesta part del satèl·lit, segons revela l'agència espacial nord-americana. En concret, a través d'un radar instal·lat en el satèl·lit indi Chandrayaan-1 -denominat Mini-SAR- es van localitzar més de 40 petits cràters amb gel, d'una mida d'entre una i nou milles de diàmetre, és a dir, de 2 a 15 quilòmetres.
"Les dades obtingudes en els mesuraments múltiples i els resultats dels instruments utilitzats revelen que la creació d'aigua, així com la migració, el dipòsit i la retenció d'aquest líquid, s'està produint en la Lluna", segons va explicar un dels investigadors del projecte i membre de l'Institut Planetari d'Houston, Paul Spudis.
Per això, va assegurar que "aquests nous descobriments demostren que la Lluna és un destí encara més interessant i atractiu del que es pensava". Des de l'any passat, el Mini-SAR treballa en la Lluna analitzant cràters polars.