MADRID | EFE/DDG
La ministra d'Igualtat, Bibiana Aído, va reivindicar ahir la inclusió dels estudis de gènere i la tradició feminista en la formació troncal que imparteixen les universitats, durant la inauguració d'una jornada sobre igualtat i educació superior organitzada pel PSOE al Senat.
Segons va dir, quan la Universitat espanyola està en ple procés d'adaptació a l'espai Europeu d'Educació Superior, "és el moment en què la igualtat, els estudis de gènere i la tradició intel·lectual i històrica del feminisme han d'ocupar un lloc en la formació troncal dels estudiants".
La ministra, que va inaugurar la jornada al costat del portaveu parlamentari del Grup Socialista al Congrés, José Antonio Alonso; la secretària Federal d'Igualtat en el PSOE, Soledat Cabezón, i la portaveu del Grup al senat, Carmela Silva, va dir que la universitat "juga un paper fonamental com a agent actiu per a la igualtat".
És per això que, segons la seva opinió, "ha d'aprofundir en la difusió de l'aportació de les dones en la història del coneixement" ja que "no hi pot haver un ensenyament superior de qualitat si no investiga, inclou i compta amb la meitat de la població".
La ministra es va referir al centenari de la Real Ordre que va autoritzar l'ingrés sense restriccions de les espanyoles a la universitat, aprovada el 8 de març de 1910 i va assenyalar que avui, "per primera vegada en la història" les dones suposen el 60% dels llicenciats.