Música

Diego El Cigala obrirà la nova edició de l´Etnival

Enguany el festival també comptarà amb l'actuació dels Pirat's Sound Sistema i els colombians Bomba Estéreo

 09:15  

GIRONA | A.R. Un premi Grammy, tres Premis de la Música, un premi Ondas, cinc premis Amigo, tres discos de Platí a l'Estat espanyol i un altre a l'Argentina, a Mèxic i a Veneçuela. Tot això i gairebé un milió de còpies venudes del seu disc més emblemàtic, Lágrimas Negras, avalen la trajectòria artística del madrileny Diego El Cigala, que tornarà a delectar el públic gironí aquesta vegada en el marc del Caixa Sabadell Etnival. Serà ell qui obri l'edició d'enguany, el 17 de juny a l'Auditori de Girona, en l'únic concert de pagament del festival, que s'allargarà fins al 19 de juny, ja amb concerts totalment gratuïts al parc de les Ribes del Ter. En total, hi haurà catorze actuacions.

El lema del VI Caixa Sabadell Etnival són els Sons Urbans, una etiqueta absolutament oberta que al festival servirà per englobar una tendència comuna a diferents projectes musicales d'arreu del món.

Així, aquest proper juny per Girona passaran artistes internacionals amb diversos premis Grammy Llatins, grups espanyols que fa temps que no trepitgen Catalunya i una sèrie de grups catalans amb vocació internacional que actualment triomfen allà on actuen. I tots ells amb el denominador comú de fer música amb una part d'arrel o roots procedent de la música popular del seu territori, com la cúmbia, el reggae, el flamenc o la rumba, fusionat amb un component de música contemporània, com el hip hop, el rock, el jazz, el pop o la música electrònica.

A banda de Diego El Cigala, l'organització del festival també ha confirmat dues actuacions més: la de Pirat's Sound Sistema i la de Bomba Estéreo, les dues el dissabte 19. Els Pirat's Sound Sistema és el Sound System més agosarat, punyent i popular dels Països Catalans. Nascuts al barri de Sants de Barcelona, aquest combo barreja els ritmes jamaicans més ballables, com el reggae, el ragga o el dancehall. Per la seva banda, els colombians Bomba Estéreo, un dels grans noms del VI Caixa Sabadell Etnival, són un dels exponents més importants de la nova música del seu país. Mesclen ritmes folklòrics del Carib amb beats, guitarres, baixos colpidors i densos, sintetitzadors i la inconfusible, càlida i irreverent veu de la cantant, Li Saumet.

  HEMEROTECA
Universitat de Girona

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya