GIRONA | DDG
El grup d'havaneres Voramar de La Bisbal d'Empordà commemora el vintè aniversari de la seva fundació amb el llançament del disc Mirades orientals (ECB Records), una revisió de peces d'arrel espanyola relacionades amb la colònia de les Filipines del segle XIX, i que havien passat desapercebudes.
L'havanera Mirades Orientals i el valset Mariposa Bella són peces interpretades en la llengua espanyola que en aquells moments es parlava a la ciutat de Manila. Ay nena! és una kundiman o cançó filipina del segle XX a ritme d'havanera interpretada en llengua tagal. Hagu i inan i languit és una cançó que en la seva versió en llengua chamorro permet recuperar dues estrofes que s'havien "extraviat" en l'havanera que aquí es coneix com Luz que brillas.
El disc presenta també quatre cançons inèdites pròpies d'Adam Torres i Ferran Garcia, entre altres temes com la peça valenciana Havanera del Mareny, popular de la Ribera Baixa, o la històrica balada Se'n va anar, del mestre Lleó Borrell que, amb lletra del català Josep M. Andreu, i veu de la cantant Salomé, va guanyar el Festival del Mediterrani de 1963.
"Intentem aportar idees noves acompanyades d'originalitat per oferir al públic repertoris combinats entre l'havanera popular i centenària, i la menys coneguda del públic, però d'interès indubtable", han explicat el membres de Voramar.
El disc conté un total de 15 temes que també es podran escoltar als escenaris en directe.