UdG

10è Congrés de Mamografia Digital

Més de 200 especialistes en la matèria, es reuniran a l'Auditori de Girona demà i fins divendres

 11:59  


DDG El grup de recerca de Visió per Computador i Robòtica (VICOROB) de la Universitat de Girona organitza la desena edició de l´International Workshop on Digital Mammography que tindrà lloc a l´Auditori de Girona del 16 al 18 de juny. Aquest congrés, de caràcter bianual, i que compta amb un reconegut prestigi internacional, aplegarà més de 200 especialistes, investigadors i representants de la indústria de diversos àmbits relacionats amb la mamografia digital (radiòlegs, cirurgians, oncòlegs, informàtics, enginyers, matemàtics i físics) que provenen principalment d´Europa, Estats Units i Japó.

L´objectiu, segons explica l´investigador Joan Martí, coordinador del congrés, és «facilitar un espai de trobada per aquest conjunt interdisciplinar d´agents implicats en el desenvolupament de la tecnologia necessària per assistir als radiòlegs en la detecció precoç i el posterior tractament del càncer de mama».

En aquest sentit, cal destacar que aquests congressos internacionals serveixen per donar a conèixer els treballs que durant anys es desenvolupen en els centres de recerca. A partir d´aquesta divulgació entre la comunitat científica s´accelera la implantació a nivell clínic. A tall d´exemple, en els darrers anys, s'ha passat de la mamografia en film a la mamografia digital, o a l'aparició de la tomosíntesi digital que permet analitzar l'estructura tridimensional de la mama.

En aquesta nova edició de l´IWDM, s´espera amb especial interès, entre altres novetats, la presentació en primícia d'un nou scaner d'alta resolució espacial (100 µm) amb capacitat dinàmica d'exploració, que permet acomplir els estàndars tant de la mamografia digital com de la ressonància magnètica.

Dels diversos ponents que participaran en el congrés, destaquen el Dr. Melcior Sentís (UDIAT, Sabadell), la Dra. Cristina Romero (Hospital de Toledo), del Dr. Ingvar Andersson (Malmö University Hospital, Suècia) i de Sir Michael Brady (University of Oxford, Gran Bretanya) en les conferències plenàries.

Els organitzadors han previst que les ponències científiques coincideixin amb una exhibició tècnica en la que empreses i desenvolupadors (Barco, Hologic, PlanMed, Philips, Dexela, GE Healthcare, Totoku, X-Ray Imatek) mostraran els darrers avenços tecnològics en aquesta àrea.

La primera edició d´aquest congrés va tenir lloc el 1993 a San José (Califòrnia, EUA). Les següents, cada dos anys, a Nova York, Chicago, Nijmegen, Toronto, Bremen, Durham, Manchester, i Tucson, on l´investigador Joan Martí, del departament d'Arquitectura i Tecnologia de Computadors, va defensar el 2008 la candidatura de la Universitat de Girona, que es va posicionar molt per davant de la resta d´opcions.

El grup de recerca organitzador de l'esdeveniment, Visió per Computador i Robòtica, fa prop de 15 anys que treballa en aplicacions de la visió per computador en diversos camps de l'enginyeria, i cal destacar la seva col·laboració amb diversos centres hospitalaris de Catalunya i d'arreu del món per incorporar noves tècniques basades en el processament digital d'imatges per ajudar en la detecció i caracterització de lesions relacionades amb molt diverses malalties: càncer de mama, càncer de pròstata, melanomes, esclerosi múltiple, ... En tots aquests casos, la interacció entre els experts mèdics i els investigadors de la UdG ha aportat noves possibilitats en la detecció d´aquestes malalties en estadis molt més prematurs, la qual cosa proporciona millors perspectives per a la teràpia.

  HEMEROTECA
Universitat de Girona

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya