El flamant centre cultural

Vilablareix inaugura Can Gruart

Enric Vilert assegura que l'entorn de l'equipament, parcel·lat però sense edificar, s'està construint a un bon ritme

 09:45  
Manel Bosch, Enric Vilert i Antoni Sánchez Fortuny visiten l´exposició de Rafael Planella al nou Can Gruart.
Manel Bosch, Enric Vilert i Antoni Sánchez Fortuny visiten l´exposició de Rafael Planella al nou Can Gruart.  marc martí

VILABLAREIX | DANIEL BONAVENTURA El conseller de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat, Jordi Ausàs, inaugurarà avui (19 h) el flamant centre cultural de Can Gruart, situat en una masia del segle XVII, que acaba de ser remodelada respectant els trets principals de l'edifici històric.
Aquest equipament es troba al bell mig del nou Vilablareix, una gran urbanització que s'estèn a llevant del nucli antic del poble, que ja ha estat parcel·lada, i s'hi han traçat carrers, però encara presenta un aspecte desèrtic i tot just s'hi veuen algunes construccions acabades i unes altres en obres.
L'alcalde de Vilablareix, Enric Vilert, va assegurar ahir en la presentació a la premsa de Can Gruart que els nous blocs de pisos en construcció tenen pràcticament tots els apartaments venuts, i també va dir que ja hi ha terrenys venuts on els futurs veïns del poble estan a punt de començar a dreçar les parets del que serà el seu xalet.
Però mentre el futur encara forma part del somni, Can Gruart és una realitat palpable, projectada per l'equip d'arquitectes Manel Bosch i Antoni Sánchez Fortuny, amb una extensió de 730 m2 útils i 2,3 milions de pressupost.
Les portes dovellades i parets històriques de pedra contrasten amb els materials nous i les noves tecnologies, que permeten a l'equipament funcionar amb un manteniment mínim. La llum i la climatització són automàtics, i els futurs usuaris (entitats del poble) disposaran d'unes targetes que obriran les portes de Can Gruart per accedir a les àrees que els han estat assignades en horaris pactats.
El nou equipament farà, a partir de setembre, funcions de centre cívic, sala d'exposicions, hotel d'entitats i acollirà els grups de teatre, esports, l'AMPA o els organitzadors de la cavalcada de Reis.
Un dels trets distintius de l'edifici és el rellotge de sol que, per recordar l'històric, s'ha dibuixat de nou a la façana.
Aquesta primera fase s'ha finançat amb aportacions de la Diputació i la Generalitat, entre altres. La intenció de Vilert és poder recórrer a l'endeutament municipal per iniciar, a finals de setembre, les obres de la segona fase, que acollirà el bar-restaurant i una sala de concerts amb 700 localitats "semblant a una Mirona petita".
El projecte global contempla quatre o cinc fases -el finançament és una incògnita- en edificis de nova planta que inclourien un auditori-teatre de 400 localitats que formaria part de la xarxa de teatres i auditoris de Girona.

  HEMEROTECA
Universitat de Girona

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya