Les col·lectes a les esglésies tenen una variable en contra: l'edat dels feligresos. "Quan fa mal temps, hi ha menys assistència a les esglésies", relaciona Pere Boadas. També hi ha altres factors. El delegat de Mans Unides a Girona explica el cas que la col·lecta de la campanya de 2010 (15 de febrer) coincidia amb el Carnaval de Roses (celebrat del 11 al 15). I ho va fer saber al rector de Santa Maria, Josep Gispert, que va avançar una setmana la recollida de diners. El donatiu electrònic, a través d'Internet, és una solució? Sobre el paper, aquest sistema trenca la dependència temporal i espaial. Boadas comenta que el tàrget d'usuari d'aquesta tipologia d'aplicacions és jove, un col·lectiu que és el que, globalment, dóna menys. "La gent gran és reticent", resumeix, "tot i la seguretat" a usar un intermediari electrònic. Les recaptacions de la campanya de 2009 de Mans Unides en els llocs de culte són variables i responen, bàsicament, als criteris de població i assistència a missa. Entre d'altres, Sant Josep de Girona va recollir 8.032 euros; Santa Maria de Blanes, 4.220; i Sant Romà de Blanes, 2.565, 35. En administracions civils, l'Ajuntament de Banyoles va sumar 10.357, 17 euros i l'Ajuntament de Figueres, 9.938, 24. Altres exemples són les Clarisses de Fortià, que recaptaren 3.000 euros. L'Escola Presentació d'Arenys de Mar, 2.214, 75 euros.