El cineasta japonès Tetsuya Nakashima, autor de films com Kamikaze girlsMemòries de Matsuko, va sorprendre ahir al festival de cinema de Sitges amb la seva última pel·lícula, Confessions, una cinta muntada com pun puzzle que parla de la cruesa de la violència juvenil patent a les escoles.

Confessions, proposada per l'Acadèmia japonesa per a la carrera als Oscar, arrenca amb l'escena d'una classe dominada pel caos i el desinterès. Una professora inicia un monòleg que culmina amb una aclaparadora revelació: l'accident que va acabar amb la vida de la seva filla va ser en realitat un assassinat comès per dos dels seus joves alumnes.

Nakashima ha afrontat el repte de rodar la novel·la de Kanae Minato, que ja presentava aquesta estructurade puzzle amb diferents monòlegs, un repte que fins ara ningú no s'havia atrevit a emprendre. El director va explicar ahir que el principal repte per a ell és "no aburrir l'espectador amb els llargs monòlegs, però sense deixar de ser fidel a l'original".

El director ha rebaixat el to de color de tota la pel·lícula cap al blau perquè vol "remarcar el color de la sang", explica.

D'altra banda, el festival de cinema fantàstic va acollir la presentació de Carne de neón, la nova cinta del director espanyol Paco Cabezas, considerat per la crítica un "grandíssim" thriller, que combina elements clàssics del gènere amb un costumisme i un humor gruixut i de baixos fons propi de la comèdia espanyola.

Resulta difícil destacar algun aspecte de Carne de neón, ja que tot és perfecte: el ritme in crescendo, la fotografia, la il·luminació, la música, la direcció d'actors, les seves interpretacions, també les més episòdiques dels veterans Ángela Molina i Dario Grandinetti, així com les dels més jovesMario Casas, Vicente Romero, Macarena Gómez i Blanca Suárez.