La Universitat de Girona va fer ahir balanç dels quatre anys de vida del projecte Rossinyol, que pretén establir una xarxa de dinàmiques entre estudiants de la UdG i alumnes d'origen estranger de les escoles i centres de secundària de les comarques de Girona. Van intervenir en la presentació de la iniciativa, que enguany arriba a la cinquena edició i que és pionera a l'Estat espanyol, la rectora Anna M. Geli; el president del Consell Social de la UdG, Albert Bou; i els professors Jordi Feu i Òscar Prieto, director i coordinador del projecte, respectivament.

La finalitat del projecte és afavorir la integració social, cultural i lingüística i el desenvolupament personal i formatiu, sense límits, dels alumnes d'origen estranger.

El programa pretén que la UdG i el conjunt d'institucions que hi participin contribueixin a la inclusió social de sectors de població que, per raons estructurals, ho tenen més difícil que la resta.

Durant el curs 2006-2007 es va desenvolupar una prova pilot del projecte amb la participació d'estudiants de Magisteri i amb cinc alumnes de la ciutat d'Olot. Durant el curs 2007-2008, el projecte es va estendre a la ciutat de Banyoles i hi van participat mentors de tots els estudis de la Facultat d'Educació i Psicologia. El curs 2008-2009, a banda de fer-se en les poblacions esmentades, es va estrenar a la ciutat de Girona, concretament al barri de Santa Eugènia i es va obrir a estudiants de tots els centres docents, i el curs 2009-2010 es va estendre també a la Bisbal i Blanes.

Aquest curs 2010-2011 es consolida el projecte a Olot, Banyoles, la Bisbal, Blanes i Girona i s'estrena a les localitats de Figueres, Palamós i Lloret de Mar, amb un total de 70 parelles.

El projecte Rossinyol troba les seves arrels a lsrael, als anys setanta, on s'estableix un programa nacional de tutoria per a escolars en situacions desafavorides.