Doblar o subtitular?

Els dobladors no es consideren culpables del nivell d´idiomes

Un estudi europeu constata la relació entre els adults que parlen idiomes i la versió original subtitulada

 21:12  

EFE | BARCELONA El Col·lectiu de Professionals del Doblatge i la Sonorització a Espanya han criticat avui les paraules atribuïdes al Ministre d'Educació, Ángel Gabilondo, que deia que el doblatge és el causant del baix coneixement d'idiomes estrangers a Espanya, per considerar-lo "un missatge imprecís".

Segons que ha informat el col·lectiu, un estudi elaborat pel pla MEDIA 2007 de la Unió Europea realitzat en 31 països subratlla que és "arriscat concloure que la versió original subtitulada afavoreixi l'aprenentatge de cap idioma, i que el doblatge sigui el causant d'un nivell inferior de coneixements lingüístics".

En aquesta línia, l'Eurostat - que analitza el nivell d'idiomes en diversos països de la Unió Europea - apunta que França, Itàlia, Alemanya, Àustria, República Txeca, Eslovàquia, Suïssa i Bèlgica, països on s'usa el doblatge com a eina lingüística, tenen un nivell de coneixement d'idiomes estranger molt superior al d'Espanya.

D'una altra banda, Eurostat localitza a Grècia, Bulgària, Espanya, Portugal, Romania, Hongria i Turquia, a la major proporció de població adulta que no parla cap idioma estranger.

En tots aquests països, excepte Espanya i Hongria, que comença a doblar, es projecta i emet en versió original subtitulada.

També els dobladors han volgut assenyalar que l'"Anuari Demogràfic" de les Nacions Unides ressalta que "en tots els països on es recullen oficialment dades lingüístiques, la forma d'aproximar-los està condicionada per la realitat social i política del país".

El sector ha volgut subratllar que està "completament obert" a col·laborar amb el Ministeri d'Educació i el Ministeri de Cultura per "aportar idees i vies de cooperació per al progrés de la indústria audiovisual".

  HEMEROTECA
Universitat de Girona

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya