La Berlinale va viure un diumenge a ple 3D amb l'homenatge a la coreògrafa Pina Bausch filmat per Wim Wenders, la immersió a les coves d'Ardèche de Werner Herzog i la poètica Les contes de la nuit, el primer film d'animació i en tècnica tridimensional admès a concurs en aquest festival de cinema.

La Pina Bausch que dansava amb els ulls tancats entre les cadires del Cafè Müller va renéixer gràcies al cineasta Wim Wenders, decidit a rendir tribut al mite i recordar tot el que la coreògrafa va aportar al món, des del seu teatre de Wuppertal, a l'oest d'Alemanya,fins la seva mort, el juny de 2009.

El film va néixer de la commoció per la mort de Bausch, d'un càncer fulminant als 68 anys, cosa que va portar Wenders a recuperar material d'arxiu i ensamblar-lo amb noves preses dels membres de la seva companyia, perpetuadores i a la vegada orfes de la creadora.

Per la seva banda, Werner Herzog, president de la Berlinale de l'any passat, s'endinsa en les profunditats de les coves d'Ardèche, a França, per mostrar les seves pintures de 30.000 anys d'antiguitat, a Cavi of forgotten Dreams.

Herzog, que no es presenta a concurs, és dels privilegiats que han pogut entrar en aquestes coves, descobertes en 1994 i considerades les més antigues fins ara explorades.

El que si que es presenta a competició és el director Michel Ocelot, que va presentar la pel·lícula d'animació Les contes de la nuit. El film recrea les mil maneres de conquistar el cor de la princesa, barrejant hipnòtiques imatges com les ombres xineses o els colors vius de la tradició africana.