La Xina té la intenció d'imitar el pernil ibèric, ja que aquest país té el major cens de porcs del món i la introducció d'aquest producte espanyol al mercat asiàtic ha tingut bona acceptació. Així es va posar de manifest a Valladolid durant el XI Congrés AECOC de Productes Càrnics i Elaborats, que se celebra en el marc del Saló de l'Alimentació. "Els xinesos estan estudiant la manera de fer pernil" com l'ibèric, va advertir el director general d'Embotits i Pernils Fermín, Santiago Martín, durant la seva intervenció al Congrés de l'Associació Espanyola de Codificació Comercial (AECOC).

Encara que al país asiàtic no existeix la cultura de consum de productes com l'ibèric, la seva introducció a Àsia per part d'empreses com Fermín ha tingut notable acceptació, tot i que encara no s'exporta a gran escala. Embutidos y Jamones Fermín, de La Alberca (Salamanca), va aconseguir ser el 2005 la primera empresa espanyola autoritzada a exportar ibèric a Estats Units.En aquest país, l'ibèric pot arribar a costar 300 dòlars el quilo, uns 214 euros, "i hi ha gent que ho paga", va comentar el director general. Fermín intenta a Estats Units que el consumidor distingeixi l'ibèric del pernil o "ham" predominant al mercat americà i del "proscuitto" italià, el principal competidor al que s'enfronta en l'exterior el producte espanyol. I és que l'ibèric d'aquesta empresa es va arribar a degustar en el transcurs de la gala de lliurament dels Óscar d'Hollywood d'aquest any. Els fabricants d'aquest preuat producte busquen alternatives a la crisi que viu el sector a nivell nacional tot buscant sortida al mercat estranger.