Els joves de la Unió Europea utilitzen cada cop més els ordinadors a casa, però principalment per a oci i "relativament poc" per estudiar o realitzar treballs per a l'escola, segons un estudi de la xarxa d'informació sobre Educació a Europa (Eurydice), difós per la Comissió Europea.

L'informe indica que cada cop hi ha més llars amb nens i adolescents que diposen d'ordinadors i connexions a internet a la UE, un percentatge que va pujar a tots els països comunitaris el 2009 (fins i tot en aquells que compten amb una renda per càpita baixa).

L'estudi assenyala que, al menys un cop per setmana, els estudiants es connecten el doble a internet des de casa per accedir a entreteniment o diversió (83%) que no pas per realitzar tasques relacionades amb l'escola (46%).

En una proporció similar, el 67% dels joves usa com a mínim un cop per setmana el correu electrònic, però només el 37% ho fa en relació amb treballs de l'escola.

D'altra banda, l'informe indica que encara que les tecnologies de la informació són una eina per a l'aprenentatge recomanada a tots els països de la UE, les dades mostren pràctiques molt diferents a les aules dels diferents estats.

Encara que hi ha menys disparitat entre els països a l'hora de disposar d'equips informàtics, la manca d'un software apropiat d'aprenentatge i de personal de suport "segueix afectant l'ensenyament dels alumnes", segons el document. El 2009, com a mínim el 50% d'estudiants havia de compartir el seu ordinador a l'escola amb un dels seus companys.