Ha treballat a les ordres de Pier Paolo Pasolini, Wim Wenders, Philippe Garrel, Rainer Werner Fassbinder o Olivier Assayas, i va participar a Il Gattopardo. L'actor francès Lou Castel, un dels titans del cinema europeu, va acceptar de protagonitzar la producció gironina i francesa La lapidació de sant Esteve quan va saber que aquesta és una lapidació contemporània protagonitzada per un vell solitari que viu reclòs al seu pis, amenaçat pel mobbing immobiliari, i cau en un infern de degradació que el guionista i director Pere Vilà porta fins l'extrem de presentar-lo arrossegar-se físicament per terra a la recerca d'ajuda després de patir un accident domèstic. Fins i tot la seva dona i la filla han mort, i l'únic record que d'elles conserva són unes radiografies mèdiques.

Emma Vilarassau, en el paper d'assistenta social, i l'actriu francesa Marie Payen, en el paper de la insensible propietària de l'immoble, s'han afegit a l'elenc d'aquesta producció modesta de pressupost -uns 250.000 euros- però ambiciosa des del punt de vista artístic i que buscarà el seu recorregut a partir dels primers mesos de l'any vinent als principals festivals europeus, sense descartar els més grans com Canes i Sant Sebastià.

Un motivat equip de rodatge ha estat treballant els darrers quinze dies al pis en desús que hi ha sobre la sala Truffaut de Girona, i que fa anys ocupava precisament el responsable de les projeccions de l'antic cinema Modern. L'ambient decadent d'una antic pis abandonat ha sigut com oli en un llum per ambientar la trista història d'un restaurador d'obres d'art al qual enxampem retocant una figureta de sant Esteve. Entre l'attrezzo hi ha prestatges plens de polsosos llibres vells i també figuretes cedides pels fabricants de sants d'Olot.

L'Institut Català de les Indústries Culturals (35%), TV3 (15%) i la Diputació de Girona (5%) financien aquest film, i la resta l'aporta l'administració francesa. El propers 15 dies el rodatge es farà a la localitat francesa de Niça. Hi ha tres productores implicades, Eddie Saeta, de Luis Miñarro (25'5%), la gironina DDM Visual (25'5%) i la francesa l'Age d'Or (49%).

Per David Pérez, de DDM Visual, probablement es tracti del llargmetratge de ficció filmat a Girona amb una més alta participació gironina en la producció. I és que els anys de funcionament del l'Escola de Realitzadors Audiovisuals i Multimèdia (ERAM), ara integrada a la UdG, comencen a donar fruits. El prestigiós José Luis Bernal és el director de fotografia, l'encarregat d'aconseguir l'enrarida atmosfera del film. En el rodatge hi participen Rubén Lojo, Quim Güell, Isaac Massot i Andrea Leria, alumnes de l'ERAM. L'audio i la composició musical la firma Jordi Casadevall. Maurici Jiménez és el cap de producció, i Sergi Moreno, el segon ajudant de direcció. També hi ha Marta Sureda i Laura Merino (script) i Anna Rosillo (maquilladora). Art Estudi, una empresa de nova creació de David Faüchs i Fani Espinet assumeixen la direcció artística.

El setè art emergeix a Girona amb noms com els d'Albert Serra, Isaki Lacuesta, Edmon Roch, ?Lluís Hereu, Pere Bellsolà, l'incombustible Lluís Valentí, i ara Pere Vilà, que aposta amb força pels 35 mil·límetres.