DANIEL BONAVENTURA | GIRONA
en Pep Prieto és ell i el seu telèfon, bàsicament, però ahir al vespre l'aparell no va sonar perquè totes les persones que li truquen habitualment eren al seu costat en la presentació a Girona de la seva tercera novel·la, La teoria de l'imbècil (Curbet Edicions). En Pep és periodista del grup del PSC al Parlament i viu connectat al mòbil, com reflecteix a través del seu alter ego Joan Garcia, protagonista del llibre. Un llibre que va rebre la benedicció de Llucia Ramis. Aquesta escriptora i periodista va assegurar ahir que ella no sap mentir: "Sempre sóc sincera. M'ha agradat molt. El vaig llegir en una hora i mitja. Enganxa. Al llibre, tot el que l'autor escriu es compleix, i això és el somni de tot periodista".
Aquesta va ser una de les presentacions més farcides de bromes i rialles dels últims anys a la Llibreria 22. D'entrada, l'editor Quim Curbet va lliurar a Prieto un regal delicadament embolicat i encintat: una pesada llamborda de Girona, perquè l'autor tingui present la ciutat, ara que resideix a Barcelona.
Per la seva part, l'autor, combinant el to desenfadat amb el rigor, va ?explicar que el llibre neix arran de la seva paternitat, fet que li va fer replantejar el concepte de felicitat. "Aquesta història acaba de fet essent una faula sobre la recerca de la felicitat", va dir, i va afegir que ha escrit amb ànim "de distreure".