El responsable de les secretaries universitàries de la Generalitat, Josep Rius, va reconèixer ahir, al Diari de Girona, que el primer dia del procés de matriculació a la UdG va ser caòtic, a causa del mal gestionament de la informació en línia per part d'aquesta universitat en relació amb el procés de matriculació i el nou sistema de pagament. "La UdG, a diferència d'algunes universitats com la UB, no ha gestionat la informació de manera afortunada, a la seva pàgina web" va comentar Rius.

El cap de secretaries universitàries va facilitar una adreça d'accés directe, www.matriculauniversitaria.cat, a la que es poden dirigir els estudiants per obtenir informació bàsica abans de formalitzar la matrícula.

En aquesta web de la Generalitat, s'informa que en el moment de realitzar la matrícula, cada estudiant haurà d'abonar el 60% del cost de la matrícula, sense el pagament previ dels nous preus públics. També es recomana, abans de fer cap gestió, consultar el llindar al qual es pertany segons la renda familiar, per tal de calcular l'import total que s'haurà de pagar o si es podrà accedir a la beca d'Equitat del la Generalitat.

Els estudiants que es van matricular ahir a la UdG però es van trobar que, a l'hora d'efectuar el pagament de la seves matrícules, en l'import total ja s'havia aplicat l'increment dels nous preus.

Això va generar malestar entre els joves universitaris, que es queixaven de la desinformació regnant i de les traves posades per la UdG per poder obtenir dades útils abans de realitzar el procés de matrícula.

Cues el segon dia

El segons dia de matriculacions no va millorar respecte al primer. Almenys a l'Escola Politècnica Superior, on des de primera hora es va crear llargues cues davant la secretària acadèmica per tal de poder formalitzar la matrícula o bé obtenir informació.

Des de casa, on es pot realitzar la matrícula per Internet per evitar col·lapses, la gestió tampoc va resultar fàcil segons els estudiants, que van criticar des de xarxes socials com Facebook o Twitter, el mal funcionament del servidor central de la universitat, que segons comentaven, es penjava constantment. L'estudiant de magisteri infantil, L.B.-que va preferir mantenir l'anonimat- va qualificar el procés d'"indignant". "El servidor es penja tota l'estona, i des de la universitat només et diuen que t'has d'esperar, i que ho solucionaran en les pròximes 24 hores" comentava. "Els meus companys estaven ben perduts també, no hem trobat informació enlloc. Tot plegat és molt insatisfactori", remarcava la jove.

Des de la UdG, però van assegurar, que el servidor només va estar fora de servei a les 3 de la tarda durant mitja hora, quan es va desconnectar intencionadament per poder millorar el servei, que a causa de l'excés de demandes per accedir a la matriculació on-line, el sistema tenia "lentitud de càrrega i problemes de rendiment", segons la UdG.