El Festival de Cap Roig s'acomiada aquest dissabte de Calella de Palafrugell (Baix Empordà) amb unes xifres d'assistència que consoliden el festival com l'esdeveniment musical de referència de l'estiu. Així ha celebrat l'organització l'assistència d'uns 41.000 espectadors que han gaudit dels diferents espectacles programats, segons les dades que ha facilitat aquest dissabte. Això representa una ocupació del 88% i quinze concerts -dels vint programats- amb ple absolut. "En un moment de dificultats econòmiques, el festival ha dinamitzat l'economia local, amb un impacte econòmic per a la zona de més de 20 milions d'euros", ha celebrat l'organització en un comunicat.

Amb un cartell eclèctic conformat per alguns dels artistes més destacats dels diferents gèneres musicals, el Festival de Cap Roig aconsegueix encarar-se a la crisi assolint una ocupació del 88% i més de 41.0000 espectadors.

Bob Dylan, Manolo García, Ben Harper, Rosario, Simple Minds, Miguel Bosé, Sergio Dalma, Tony Bennett, Chambao, James Morrison, Homes G, i aquest dissabte a la nit Alejandro Sanz, amb les entrades exhaurides, han estat els protagonistes dels concerts més assenyalats de l'edició d'enguany del festival, la primera organitzada per Edicions Musicals Clipper s.

De la seva banda, els Amics de les Arts i Mishima van encapçalar de manera triomfal les dues nits catalanes al costat de La iaia i Bremen, mentre que l'empordanès Miquel Abras va compartir escenari amb el belga Milow a la nit dedicada al pop d'autor.

Alejandro Sanz torna aquest dissabte als escenaris de l'Estat només uns setmanes abans del llançament del seu nou treball discogràfic, 'La música no es toca'. L'actuació de l'artista pop espanyol més reconegut del món serà el colofó al conjunt de grans actuacions que han tingut lloc durant l'últim mes a l'auditori exterior del jardí botànic de Cap Roig.

Un bon cartell i una producció de qualitat, claus de l'èxit

Pel president d'Edicions Musicals Clipper s i director del festival, Juli Guiu, les claus de l'èxit d'aquesta edició han estat "confeccionar un gran cartell, dissenyar un potent pla de comunicació i esforçar en fer una organització i producció de qualitat".

Un impacte econòmic de 20 MEUR

De la seva banda, Jaume Giró, director general adjunt de CaixaBank, impulsor i principal patrocinador del festival, ha assenyalat que "en aquests moments de greu crisi que travessem, el balanç no pot ser únicament musical, sinó també en funció de la tornada cultural, social i econòmic que el certamen ha tingut per les comarques de Girona i per al conjunt de Catalunya".

Per Giró, el balanç "és sens dubte molt positiu i avui podem sentir-nos orgullosos de la feina feta per moltes persones que l'han fet possible". Giró ha destacat que el certamen ha donat feina a més de 300 persones i ha generat un impacte econòmic per a la zona de més de 20 milions d'euros.

"El referent musical de la Costa Brava"

El president de la Diputació de Girona, Jaume Torremadé, ha assegurat que el Festival de Cap Roig "és ja el referent musical de la Costa Brava". Segons Torremadé, el festival és ja un clàssic "no només per la seva qualitat artística, sinó fonamentalment pel seu eclecticisme". "Segurament aquest és el seu secret i el seu segell de personalitat", ha apuntat.

Els alcaldes de Palafrugell i Mont-ras, municipis on estan situats els Jardins de Cap Roig, també han mostrat la seva satisfacció pels resultats del festival. Juli Fernández, alcalde de Palafrugell, ha remarcat que "el festival fomenta la cultura i el turisme de qualitat i dóna prestigi als seus promotors i als municipis on se celebra".

Per la seva banda, Carles Surtis, alcalde de Mont-ras, ha celebrat que el festival "hagi obert les portes també al talent artístic l'Empordà amb l'actuació de Miquel Abras i la clara aposta per donar suport nous valors com La iaia".