La Casa de Cultura de Girona ha presentat un nou servei als ajuntaments que ajudarà a coordinar millor les programacions culturals i evitar així, a la llarga, contraprogramacions. Es tracta d'un servei en línia que permet als ajuntaments i entitats culturals públiques compartir informació sobre activitats, reserva d'espais o gestió de personal i, per altra, ofereix als ciutadans l'opció de comprar a través d'Internet entrades o matricular-se a qualsevol de les activitats que s'ofereixen en aquests municipis.

L'eina, batejada amb el nom de L'Hospici, és gratuïta per als ajuntaments però cal que signin un conveni amb la Casa de Cultura i nomenin un responsable per tal de verificar que l'eina s'usa correctament.

La majoria dels ajuntaments gironins disposen d'espais d'exposicions, auditoris, teatres o sala d'actes que aprofiten per programar diverses activitats culturals. La nova eina informàtica vol facilitar la coordinació entre els pobles i, quan siguin molts els usuaris, evitar que hi hagi contraprogramacions d'activitats i espectacles.

La directora de la Casa de Cultura, Natàlia Molero, va explicar ahir que aquest servei ha estat demanat per diversos gestors culturals d'ajuntaments gironins.

L'eina s'ha batejat amb el nom de L'Hospici, en al·lusió a l'antiga activitat que es desenvolupava a la Casa de Cultura.

Fins al moment, cinc ajuntaments ja han signat el conveni per usar aquesta eina i n'hi ha deu més pendents de fer-ho. Segons Molero, el servei té molt bona acollida entre els ajuntaments que el comencen a fer anar i confia que amb el boca orella hi haurà més consistoris que l'usaran. Aquesta intranet ja fa anys que l'usa la pròpia Casa de Cultura.