La modernitat també està feta pels vampirs. Res de castells amagats entre les muntanyes de Transilvània, ni por a la claredat, ni tradicions ancestrals arrelades a l'edat mitjana. Els vampirs també saben modernitzar-se, fer un salt al cosmopolitisme contemporani. Cansats de viure en aquella illa perduda al bell mig del carib, en la qual es van inspirar per compondre l'extenuant ritme de Cape Cod Kwassa Kwassa, l'explosiu hit que sonava en el seu debut (Vampire Weekend, 2008) i de beure Horchata el mes de desembre (Contra, 2010), els de Nova York han volgut, en el seu tercer treball d'estudi, desmarcar-se de l'etiqueta afro-pop, tot facturant una col·lecció que segueix fidel al seu estil fresc i captivador, però defuig els ritmes tropicals. Un canvi de rumb senzill d'idear però difícil d'executar que, en un alt percentatge de possibilitats, podria haver acabat en fracàs. Però res d'això, Modern vampires on the city esdevé un treball magnífic i encisador, en el qual podem trobar uns quants detalls que indiquen una insinuosa i valenta evolució. Des de la pausada i treballada atmosfera d'Obvius Bicycle, a la complexitat rítmica que embolcalla Step, passant per la festiva, amb un punt de rock'n roll clàssic, Diane Young, l'enganxosa Workship You o la delicada melodia de Young Lion, que clou el disc. Efectivament. Vampire Weekend han desembarcat a la ciutat cosmopilita, i no sembla que tinguin intenció de fer-hi una estada breu. Benvinguts siguin.