Amb crítiques mediocres i vendes inferiors al que s'esperava, el 2013 les dives pop -de Katy Perry Lady Gaga, passant per Britney Spears- van perdre en favor dels seus col·legues masculins i dels roquers el paper hegemònic que en els últims anys havien ostentat. Però això pot tornar a canviar amb Beyoncé. El desembre passat, quan tothom donava per fet que el successor de 4 (2011) es faria esperar fins al 2014, Beyoncé va tornar al mercat musical per la porta gran i per sorpresa amb la publicació d'un disc homònim i revolucionari que, sense promoció prèvia i de venda exclusiva al principi en plataformes digitals, ja fa tres setmanes que està en el número 1 dels EUA.

Amb aquest termini n'ha tingut prou per despatxar ni més ni ?menys que 1,4 milions de còpies a tot el món, aconseguint el lloc número 24 dels discos més venuts de 2013, per davant d'altres dives que han gaudit de molt més temps i atenció com Lady Gaga i Miley Cyrus.

La seva ha estat una maniobra completament oposada a la de les seves companyes, tot i que va acabar el 2012 ocupant portades per la seva maternitat i que va començar 2013 sent notícia tant pel seu playback davant Barack Obama com per una actuació d'altura a la final de la Superbowl. Tanmateix, va fugir de l'escàndol i, el 13 de desembre, va anunciar la publicació immediata del seu cinquè disc. No hi va haver filtracions ni focs artificials. Això sí, en pocs dies es va fer un lloc destacat tan per part del públic com per part de la crítica, que no ha parat d'elogiar el nou àlbum de la cantant.

Beyoncé passarà per Barcelona al març, amb entrades que no baixaven dels 70 euros amb impostos. En plena crisi, va esgotar tot l'aforament en 24 hores.