La cadena de roba alternativa Urban Outfitters va tornar a despertar totes les ires als EUA en vendre una samarreta amb la paraula "depressió" estampada en diverses mides, una polèmica més per l'extensa antologia de disgustos que ha aconseguit en els últims anys entre els més diversos col·lectius. La cadena de botigues , la més popular entre els joves moderns dels EUA, va haver de retirar de la venda la samarreta aquesta setmana després d'una sonora onada de crítiques a les xarxes socials per "intentar convertir en moda una malaltia mental".

Després de viure durant hores de nou al centre de l'huracà , l'empresa va anunciar a Twitter que deixava de vendre la samarreta , no sense abans explicar que la seva intenció mai va ser la de "fer atractiva una malaltia mental". La peça de la discòrdia és una samarreta de màniga curta, que deixa l'abdomen a l'aire, de color blanc de fons i la paraula "depression" (depressió, en anglès ) en negre i en diferents mides, perquè "Depression" és precisament el nom de la marca que la va dissenyar.

"Depression" és una petita firma de Singapur que va llançar aquesta peça per commemorar el seu setè aniversari , segons van explicar els seus creadors , sorpresos en veure embolicats en aquesta controvèrsia. Kenny Lim i Andrew Low es van conèixer fa 12 anys en una important empresa de publicitat i , cinc anys després , arran de la "depressió" que els va provocar aquest estil de vida , van decidir deixar-ho tot i començar de zero la seva pròpia marca de moda.

"Vam decidir batejar la nostra petita botiga amb un recordatori que no ens havíem de deprimir i que si no t'agrada la manera en què vius, tens el poder de canviar-la", van explicar. Els amos d'Urban Outfitters han argumentat que, amb la venda de la samarreta, només buscaven donar suport a una petita marca, però en cap cas intentar donar un toc modern a una malaltia.

Llarga llista d'ofenses

Aquesta botiga, que és com el paradís dels hipsters, ja està acostumada a demanar perdó. En la seva llista d'ofesos: els irlandesos, les dones amb problemes de pes, les associacions que lluiten contra l'alcoholisme, els jueus, i fins al mateix president dels EUA. Les samarretes, sempre al límit de l'ocurrència, porten pel carrer de l'amargura la botiga en què es vesteixen, o almenys s'inspiren, els joves més moderns de tot el país.

El 2010, la cadena va fer saltar totes les alarmes a vendre una samarreta en què només posava i en lletres ben grans "Eat less" , és a dir, "menja menys". Als irlandesos, les ofenses els van arribar en samarretes, gorres i tasses, i amb missatges que abunden en el tòpic de la beguda. En una samarreta es podia llegir "Fes-me un petó, estic borratxo, sóc irlandès".