Nikola Weisse, una actriu de setanta-tres anys amb aspecte de reina d'Anglaterra, entra en una habitació d'hotel de tons turqueses; va vestida de color blau i porta una bossa de mà de pell marró. S'asseu a l'enorme llit que presideix la cambra i agafa un d'aquells estris de fusta que per una banda són un calçador i per l'altra una mà raquítica que permet gratar-se l'esquena en casos d'emergència. L'utilitza com una enorme forquilla per pescar els espaguetis que s'amaguen dins la seva bossa de mà, que reposa sobre la falda. Se'ls va empassant a poc a poc i amb parsimònia, mentre el públic riu, torbat, però encuriosit. Aquesta és només una de les escenes surrealistes amb les quals Christoph Marthaler ha construït el seu darrer espectacle, que divendres i dissabte va passar pel Canal de Salt i que té com a element principal aquest llit mida King Size que dóna nom al muntatge. Entorn (o sobre) d'aquesta peça del mobiliari que per a uns és un espai de desig i passió, per altres de somni, de malson o de la desconnexió total que ofereix un bon son, pivoten les accions de quatre personatges: la septuagenària, una parella formada per Tora Augestad i Michael Von Der Heide i un pianista que interactua amb ells, Mr. Dethleffsen. Són accions absurdes i sense sentit -tres personatges cantant amagats dins un armari o una dona menjant fulles d'enciam traient el cap de sota el llit, per exemple- ni cap fil argumental que les uneixi, més enllà d'una atmosfera d'estranyesa vertebrada pel surrealisme i la música, l'única via de comunicació possible en aquest estrambòtic escenari. Schuman, Jackson 5 o algun tema de la cançó francesa són interpretats pels actors/músics/cantants de King Size, mentre l'espectador decideix si compra o no aquest concepte de teatre que, com els mobles prefabricats suecs, entreguen al consumidor els elements estructurals i l'obliguen a esforçar-se i rumiar per a obtenir el resultat definitiu. "A mi m'ha faltat el manual d'instruccions", deia un espectador de Salt al veí de butaca després dels aplaudiments finals.