El Bisbat de Girona mostra "plena confiança" en els docents de religió per tal que sàpiguen "interpretar i contextualitzar" el nou currículum de religió tant a les necessitats dels propis alumnes com a la realitat del país. En aquest sentit, el delegat episcopal d'Ensenyament, Pere Micaló, considera que no es pot deduir que "fer memoritzar algunes pregàries i recollir unes oracions sigui resar", igual que tampoc es pot adoctrinar a les aules. Si detecten que algun docent ho fa, no dubtaran a posar-ho en coneixement del departament d'Ensenyament.

El Bisbat va respondre així al debat suscitat a l'entorn del nou currículum de religió de la LOMCE, que ha despertat polèmica, entre altres, perquè estableix que els alumnes de primària han de memoritzar pregàries i no tracta les altres religions fins a quart d'ESO.

Micaló deixa clar que la religió a l'escola no ha de consistir en la pràctica de la fe, sinó a dotar els alumnes d'uns coneixements culturals que els ajudin a entendre millor la història i la societat. Per això, assegura que fer aprendre de memòria unes oracions no significa resar, ja que perquè sigui una pregària hi ha d'haver una intencionalitat, i afegeix que no es pot adoctrinar des d'un text curricular. Si algun docent fa alguna d'aquestes coses, assenyala, no estarà realitzant correctament la seva feina, de manera que, després de parlar amb ell, es farà saber a Ensenyament. De moment, però, puntualitza que no s'han trobat mai amb un problema d'aquest tipus.

Micaló assenyala que, en termes generals, el nou currículum és millor que l'anterior, ja que el que hi ha hagut fins ara "és molt més llarg i dur teològicament que el nou", malgrat que no generés la mateixa polèmica. El responsable d'Ensenyament del Bisbat assegura que el nou currículum és "més curt", "hi ha menys continguts" i s'han tret alguns dels continguts més catequètics, tot i que encara n'hi han quedat alguns de pràctica religiosa. Tot i això, adverteix que, com que es tracta d'un currículum únic per a tot l'Estat i que no pot ser modificat des de Catalunya, els docents l'hauran d'adaptar "a la realitat social de les aules".

Per exemple, el Bisbat considera que el coneixement d'altres religions s'haurà de tractar molt abans de quart d'ESO, ja que la pròpia realitat social dels alumnes ho requereix. En aquest sentit, Micaló creu que els coneixements d'altres religions són "necessaris i importants de cara a la conviència", de manera que considera una mancança el fet que no estiguin inclosos al currículum fins al darrer curs d'ESO.

Finalment, el representant del Bisbat creu que el debat de fons no és el currículum de religió, sinó si s'ha d'impartir una religió confessional a l'escola pública. Per aquest motiu, demana que no es barregin els dos debats.