Un 41,02% dels alumnes de primària i ESO de les escoles públiques i cristianes de la diòcesi de Girona assisteixen a classe de religió confessional catòlica, una xifra que és significativament inferior a la mitjana de l'Estat, que se situa en un 63%. A més, durant els darrers deu anys les escoles públiques gironines han perdut 5.000 alumnes d'aquesta matèria, segons les dades facilitades ahir pel Bisbat de Girona.

El delegat episcopal d'Ensenyament, Pere Micaló, creu que, més enllà del fet que apuntar els seus fills a classe de religió és una opció lliure dels pares, l'Església ha de reflexionar sobre com ho pot fer per motivar les famílies a matricular-hi els alumnes. Micaló assenyala que, malgrat que la diferència respecte a la mitjana espanyola sempre ha estat considerable, al conjunt de l'Estat va preocupant cada cop més més la indiferència per la classe de religió que mostren les famílies, com ha anat succeint des de fa temps a Catalunya. "No és fàcil treballar la classe de religió en una societat com la nostra", assenyala el respresentant del Bisbat.

Pel que fa als centres públics, dels més de 55.000 alumnes que cursen infantil i primària a la diòcesi de Girona (que no inclou la Cerdanya ni el Ripollès i agafa en canvi una part del Maresme), el 21,54% fan classe de religió. A nivell d'ESO i Batxillerat, el percentage baixa fins al 14,61%, sobretot perquè el nombre d'estudiants de Batxillerat que cursen la matèria és molt reduït. La mitjana, doncs, indica que el 19,05% dels estudiants de centres públics assisteix a classe de religió a l'escola. Per comarques, la Garrotxa és la que té un percentatge més elevat d'alumnes estudiant religió, tant a primària com a ESO.

Micaló indica que, encara que s'hagi reduït el nombre d'alumnes, això no ha afectat les places de professor, de manera que no s'han quedat sense feina. En el pitjor dels casos, subratlla, s'han reduït algunes jornades laborals. A més, indica que s'està està oferint als professors formació continuada a banda de la necessària per poder impartir l'assignatura.