L'associació Música Antiga de Girona ha recuperat melodies litúrgiques d'època barroca, dels segles XVII i XVIII, guardades a l'arxiu de la Catedral de Girona, per oferir una actuació única a l'Auditori de La Mercè aquest dijous, Dijous Sant, a partir de les 21 h. L'entrada és gratuïta.

"Aquest concert forma part de la recuperació i la dignificació del nostre patrimoni cultural. Es tracta d'un patrimoni molt fràgil, que té una gran part immaterial i una part material, que potser costa de copsar. És una aportació que fem des de Girona a la cultura catalana i universal", va afirmar l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont

Malgrat que s'han mantingut moltes de les tradicions de la Setmana Santa barroca, els cants polifònics i gregorians que sonaven al cor de la Catedral gironina no han arribat fins als nostres dies.

Els membres de l'entitat Música Antiga de Girona, coordinats per Jaume Pinyol, han recuperat i adaptat les partitures que demà es podran escoltar. El programa inclou Miserere (anònim, atribuïble a Josep Gaz, 1656-1713), Lamentatio II Feria V: Vau (J. Gaz, 1656-1713), Lamentatio III Feria V: Jod (Manuel Gònima, 1710-1792), Lamentatio II Feria V: Vau (anònim, atribuïble a M. Gònima, 1710-1792), Lectio III in Parasceve: Aleph (anònim, creat cap al 1750), Lectio II in Parasceve: Lamed (anònim, creat cap al 1750), i un altre Miserere (anònim, atribuïble a M. Gònima, 1710-1792).

Pinyol i Puigdemont van presentar ahir en roda de premsa el concert i també van donar a conèixer la publicació del CD Dolor y amor, oratori compost pel mestre de capella de la Catedral de Girona Manuel Gònima (Lleida, 1710 - Girona, 1792).

Es tracta de la primera gravació que es fa d'un oratori català i, a més, és el primer oratori català del s.XVIII que s'ha presentat en públic. Aquest, concretament, es va presentar el passat 11 d'octubre a l'Auditori de Girona. De la gravació d'aquell concert n'ha sortit el CD que presentat ahir.