Aires nous van bufar ahir en la desfilada de Schiaparelli, firma que va revelar en la Setmana de l'Alta Costura de París la primera col·lecció del dissenyador francès Bertrand Guyon que va respirar barroc, tartan i tonalitats metàl·liques per a la tardor-hivern.

En un decorat que emulava un teatre del París de 1930 ubicat a la plaça Vendôme, el modista va recuperar el famós fúcsia «shocking pink», el pèl de cabra, que en l'època de la fundadora era de mico, i va dibuixar estampats que recordaven a els de Marcel Vertes i Christian Bérard, artistes que van col·laborar amb ella. La seva visió de la firma passa per mitigar l'excentricitat i la riquesa dels detalls per estimular els talls i els materials.

Així, va desenvolupar brocats de xarol, peces de pells de visó i guineu articulades en dibuixos de patchwork de colors, es va delectar amb els brodats, va teixir guipur d'atzabeja i va convidar a la passarel·la a un gènere encoixinat, que se sol utilitzar en els edredons, per donar forma a un càlid abric.

La paleta es va declinar en tot tipus de metal·litzats, des de l'or, plata, titani, platí o marcassita en un debut que va revaloritzar els arabescos i els quadres del tartan. Alguns detalls, com un pany, un ull, algunes estrelles o un cor travessat per una fletxa, a més d'una cartera amb forma de mà, van recordar a Elsa Schiaparelli.

Guyon pot presumir d'haver treballat per a algunes de les firmes més reputades, com Givenchy, Christian Lacroix o, més recentment, Valentino, on va ostentar el càrrec de director de disseny. Aquest recorregut professional li ha permès forjar-se al costat d'alguns dels modistes més recognoscibles i reconeguts de les últimes dècades, com John Galliano, Alexander McQueen o Hubert de Givenchy, que va treballar amb Elsa Schiaparelli durant quatre anys.