El major cercador d'internet, Google, ha comprovat en els últims mesos com, per primera vegada, més de la meitat de les consultes que rep a tot el món es fan des de dispositius mòbils, segons va revelar ahir el director a Espanya dels seus serveis News i Play, Luis Collado. En un debat sobre les tendències dels negocis a internet organitzat pels diaris La Provincia i La Opinión, Collado va destacar que, precisament, aquest canvi en l'ús d'internet ha obligat Google a introduir un canvi en el seu algorisme de recerques, que des d'abril prima en els resultats a les webs que tenen versions adaptades per a telèfons mòbils i tauletes.

La mateixa tendència està observant la pàgina web líder en el mercat de viatges, TripAdvisor, la directora de Comunicació a Espanya i el Brasil de la qual, Blanca Zayas, va assenyalar que el 50 per cent dels comentaris que reben dels seus usuaris arriben des d'un dispositiu mòbil (telèfon o tauleta). Zayas va destacar els grans canvis que s'han produït en l'organització dels viatges i el paper que exerceixen les plataformes d'opinió, que contribueixen a aprofitar al màxim els recursos en el turisme.

Segons Zayas, TripAdvisor ofereix informació de 4,9 milions d'empreses turístiques i tots els mesos rep consultes de 340 milions de persones que opten per planificar els seus viatges a través del seu web, que procedeixen en la seva major part d'Europa, tot i ser una empresa nord-americana. Així mateix, va destacar l'augment de les opinions que reben, ja que dels 50 milions que sumaven el 2010, han passat a 225 milions, el que reflecteix que la gent vol compartir les experiències positives que té quan viatja. Només TridAdvisor rep 139 comentaris de viatgers per minut.

La representant d'aquest famós portal, va reconèixer que moltes empreses temen rebre comentaris negatius a la web, quan la realitat és que la gran majoria de les opinions són positives. A més, la seva plataforma disposa d'un equip format per 300 persones per detectar opinions fraudulentes (tant les negatives guiades per interessos, com els afalacs comprats a través d'incentius o avantatges

De la seva banda, Collado va subratllar que, tot i aquestes dades, les empreses que venen productes o serveis per internet encara no han reaccionat adequadament a la supremacia del mòbil, per la qual cosa els ha aconsellat que han de oferir continguts específics i desenvolupar experiències de relació amb clients que estan acompanyats d'aquests aparells les 24 hores del dia. Aquest directiu de Google va advertir, de fet, que el 80 per cent dels usuaris de mòbils que accedeixen a una web que no està adaptada per al telèfon la deixa immediatament i que tampoc es pot fiar tot a les apps , perquè el 90 per cent de les aplicacions s'abandonen al mes d'haver estat descarregades.

Les aplicacions més utilitzades són els jocs i les destinades a l'ús de xarxes socials i, de totes les disponibles, el 75 per cent dels usuaris només empra quatre o cinc.