Tom Hooper, Charlie Kaufman, Alexander Sokurov o Laurie Andreson són alguns dels noms que més s'escoltaran a la 72a edició de la Mostra de Cinema de Venècia, que obre el dimecres i que entregarà el Lleó d'Or d'honor al francès Bertrand Tavernier.

Un festival amb molts noms consagrats pels cinèfils, però no excessivament populars, i en què el risc dels nous talents o artistes molt personals competiran per l'apreciat Lleó d'Or que concedirà un jurat presidit pel mexicà Alfonso Cuarón. Només dues cineastes competeixen pel Lleó d'Or de Venècia. Una d'elles, amb un projecte molt personal, l'artista Laurie Anderson, mentre que l'australiana Sue Brooks, amb Looking for Grace, aposta per una obra sobre la recerca d'una adolescent que es va escapar.

Hooper arriba amb una de les pel·lícules més esperades, The Danish Girl, protagonitzada per un dels actors de moda Eddie Redmayne i per la sueca Alicia Vikander, mentre que Charlie Kaufman presentarà Anomalisa, una ficció codirigida amb Duke Johnson. El rus Sokurov, guanyador del Lleó d'Or de Venècia l'any 2010, arriba ara amb Francofonia, centrada en la protecció de les obres del Louvre durant la Segona Guerra Mundial, encara que un dels personatges principals de la pel·lícula sigui Napoleó Bonaparte. I també és un conflicte bèl·lic Remember del canadenc Atom Egoyan. Una persecució d'un assassí nazi, setanta anys després de la Guerra Mundial.

Encara que fora de competició, hi ha alguns dels títols més esperats de l'edició, com Everest, la pel·lícula que obrirà el festival, dirigida per l'islandès Baltasar Kormákur.

La competició té una forta presència italiana, com ja és habitu a Venència. Marco Bellocchio, Giu?seppe M. Gaudino, Pierro Messina i Luca Guadagnin en són els representants. També, hi haurà representació francesa per part de Xavier Giannoli i Christian Vincent, també Polònia, Sud-àfrica, Turquia i els Estats Units completen els 21 directors de la mostra veneciana.

A més, es recordarà dos grans noms dels quals ja s'ha complert el centenari del naixement, Orson Welles, amb la projecció de diverses de les seves pel·lícules restaurades i Ingrid Bergman, amb el documental Viva Ingrid!, del director Alessandro Rosellini.