L'aliança entre el British Museum i la Fundació Bancària La Caixa, valorada en uns dos milions d'euros, és una de les més ambicioses que ha firmat mai el museu anglès, especialment pel que fa a la seva durada. Segons el president del Patronat del British Museum, Sir Richard Lambert, l'aliança és «única» perquè estableix «una relació que durarà quatre anys» i que permet al museu fer que la seva col·lecció sigui «el més accessible possible al màxim de gent del món». «Estem encantats», va assegurar Lambert. «Tenim relacions amb diferents institucions d'arreu del món», recorda Lambert, que tot i això remarca que és «important» per al Museu Britànic que la col·laboració amb la Fundació Bancària La Caixa «funcioni molt bé» i que el públic «vegi aquestes meravelloses peces i les gaudeixi». Segons Elisa Durán, de la Fundació Bancària La Caixa, l'objectiu és «facilitar l'accés a la cultura a tota la ciutadania» a través d'un «fons excepcional» com el del British Museum, que rep 6 milions de visitants anuals. La Fundació Bancària La Caixa ja va firmar l'any 2009 una col·laboració amb el Museu del Louvre de París, i té en marxa acords amb el Museu Nacional del Prado de Madrid, el MACBA o la Fundació Miró. «Totes les aliances i totes les col·laboracions són molt importants», remarca Durán. acn londres