Kristen Stewart no va convèncer ahir en la Mostra de Venècia amb Equals, una pel·lícula de Drake Doremus que es desenvolupa en un futur asèptic en el qual els personatges no tenen emocions però que barreja Romeo i Julieta amb Gattaca per llançar un al·legat simplista a favor de l'amor.

Stewart i Nicholas Hoult protagonitzen una pel·lícula que va ser rebuda amb divisió d'opinions a Venècia, on participa en la competició oficial i on va generar ?menys interès de l'esperat.

D'una banda hi havia l'estirada mediàtica de Stewart i per l'altra, el salt de Doremus, un dels representants del cinema "indie", a produccions més complexes, però el resultat es queda lluny de les expectatives aixecades.

Una gran història d'amor, per a Stewart, que va afirmar en roda de premsa que "l'amor, la passió o la curiositat són el que permeten al món moure's i a la societat evolucionar".

"Quan vaig llegir el guió em va impressionar pel manera meravellosa com estava escrit", va dir per la seva banda Hoult, qui va destacar que és la primera vegada que Doremus treballa amb un guió escrit, encara que va deixar molt espai a la improvisació.

Per altra part, Eddie Redmayne i Alicia Vikander sí que van triomfar en la jornada d'ahir del festival de Venècia amb la seva interpretació a The Danish Girl, del britànic Tom Hooper, una complexa història i una narració molt clàssica per a una pel·lícula molt bé rebuda en la competició oficial de la Mostra.

Una pel·lícula en la qual Hooper tracta amb gran sensibilitat la història del pintor danès Einar Wegener, la primera persona que es va realitzar una operació de canvi de sexe, i la parella protagonista fa unes interpretacions excel·lents, molt ben acompanyats de Matias Schoenaerts i Amber Heard.

No es tracta de la història d'un home que es converteix en dona, sinó de "la revelació d'una dona a l'interior d'un home, va explicar en roda de premsa Hooper.

"És un sentiment molt profund el que fa que no t'identifiquis amb el gènere amb què vas néixer", va agregar el realitzador, que va destacar a més el valor d'Einar -després Lili Elbe- en una època en la qual no es donava l'acceptació de la llibertat sexual que hi ha ara.

Redmayne va guanyar un Óscar per The Theory of Everything (La teoria del tot).