U

na Alemanya on "sobren núvies per a tant pocs homes", on les dones que perdien els seus marits al front havien de sobreviure com fos. El director Thomas Ostemeier va traslladar dissabte els espectadors de Temporada Alta a la dura lluita per la supervivència en l'Alemanya de després de la Segona Guerra Mundial a través d'El matrimoni de Maria Braun. Una oda, dura i descarnada, al gènere femení.

El drama -amb tocs de comèdia-, inspirat en la pel·lícula de Rainer Werner Fassbinder (1978), narra les vicissituds de Maria, que, dos dies després de casar-se amb Herrman, es queda sola perquè el seu marit ha de marxar al front. Amb una família de la qual fer-se càrrec, i convençuda que el seu home ha mort a la guerra, Maria no dubta a utilitzar el seu atractiu per trobar feina, homes i escalar posicions socials en un entorn hostil. Un viatge ple de reivindicacions i duresa, que l'obliga a ser tan determinada com freda.

Ostemeier ofereix un muntatge ple de ritme on brilla especialment Ursina Lardi en la pell de Maria. De fet, per subratllar la feminitat de la protagonista, Lardi és l'única actriu sobre l'escenari. La resta de personatges -una vintena, tant masculins com femenins-, són interpretats per quatre actors que combinen amb habilitat els canvis de vestuari i registre. Per fer l'experiència més completa, el cinema Truffaut va projectar a la tarda la pel·lícula original de Fassbinder.