La capital financera de la Xina, Xangai, va inaugurar ahir l'exposició Dalí and Media, que repassa la relació del pintor empordanès amb la premsa escrita. La mostra, que es podrà veure fins el pròxim 15 de febrer a l'espai Shanghai Chi K11 Art Space situat a l'Art Mall's B3, consta de 250 peces: 12 pintures i dos dibuixos originals de Dalí, 205 revistes, diaris d'època i anuncis, i 30 objectes provinents del taller de l'artista.

La mostra és la segona que la Fundació Gala-Salvador Dalí organitza a Xangai després que el 2001 portés al Shanghai Art Museum l'exposició retrospectiva Dalí: a genius of the XX century.

Per posicionar la Fundació Gala-Salvador Dalí a l'Àsia, junt amb la mostra, la fundació acaba d'estrenar una web totalment adaptada al públic xinès: www.salvadordalimuseum.cn.

L'exposició, que ja s'ha pogut veure a ciutats com Moscou, vol mostrar als visitants que la relació de Dalí amb els mitjans de comunicació no es va limitar a escriure articles a la premsa escrita, sinó que també va realitzar cobertes, anuncis i il·lustracions d'escrits seus i d'altres autors. A més, es mostra com Dalí utilitzava la premsa com a suport per a les seves obres, utilitzant publicacions en forma de collage, i com a font d'inspiració.

Tota aquesta activitat el va portar, en diferents moments de la seva carrera, a dissenyar, fins i tot, una publicació sencera, el Dali News.

Les paraules del fotògraf Philippe Halsman sintetitzen aquesta presència: «Dalí és un surrealista. Això no obstant, la més surrealista de totes les seves creacions és ell mateix». Aquest és l'esperit amb què s'ha d'entendre la seva intervenció en el món de les revistes sobretot en els anys 40. I la seva aparició a nombroses tires còmiques on Dalí i la seva obra, especialment els coneguts rellotges tous, són objecte d'ironia.