Per primera vegada, el sorteig de la Loteria de Nadal s'anunciarà amb un curt d'animació, una història humana sobre el vigilant nocturn d'una fàbrica de maniquís, Justino, i la seva mala sort en no haver-se apuntat a la llista per comprar els dècims d'aquest any, però que tindrà final feliç, un cop més.

Amb el lema «El premi més gran és compartir», la campanya torna a incidir en els valors «universals» de generositat i companyerisme en un sorteig que repartirà 2.240 milions d'euros en premis (640 milions per la Grossa), segons va explicar ahir en la presentació la presidenta de Loteries i Apostes de l'Estat, Inmaculada García Martínez.

El protagonista de l'anunci, realitzat amb un estil que recorda al de la factoria Pixar, mai coincideix amb els treballadors dels altres torns, així que només interactua amb les figures humanes dels maniquins, que li serveixen també per comunicar-se amb els altres empleats, sempre amb missatges emotius. Per això, els seus companys tampoc s'obliden d'ell quan arriba el moment d'encarregar la Loteria de Nadal.

L'agència Leo Burnett ha estat l'encarregada de desenvolupar aquesta campanya, igual que la de 2014, i que començarà avui a emetre's a la televisió, ràdio, premsa, punts exteriors i internet, incloses xarxes socials i la web www.fabricademaniquies.es.

Com cada any, el 22 de desembre se celebra un nou sorteig de Nadal, al Teatro Real de Madrid, pel sistema tradicional de dos bombos, un de números i un de premis. L'emissió consta de 160 sèries de 100.000 bitllets cadascuna (160 milions de dècims a 20 euros) per valor de 3.200 milions d'euros.