El ballarí i coreògraf Cesc Gelabert arriba aquest dissabte al festival Temporada Alta amb Foot-ball, un muntatge de dansa que s'acompanya d'un audiovisual en el qual s'interpreten sota el prisma escènic algunes de les millors jugades del FC Barcelona.

La peça, que es podrà veure en una única funció demà al Teatre Municipal de Girona, considera el futbol com un ball del peu en el qual cobra importància la complexitat del cos per provocar imatges de bellesa.

Els intèrprets descodifiquen en clau coreogràfica alguns moments destacats de partits del FC Barcelona com si fossin també part d'un equip. L'espectacle s'acompanya d'un muntatge audiovisual amb imatges reals dels jugadors. Cesc Gelabert, que va jugar a futbol fins a la categoria de juvenil, juga amb el nom de l'obra amb un guió que divideix dos idiomes i combina el "foot" (peu en anglès) amb el ball. Foot-ball es va estrenar al gener al Teatre Nacional de Catalunya i el seu director compta amb una àmplia trajectòria que inclou la Medalla d'Or al Mèrit a les Arts Escèniques o el Premi Nacional de Dansa que concedeix el Ministeri de Cultura.

En aquest sentit, el director ha dit que "el futbol i la dansa han de resoldre el problema que implica ser bípedes i poder acoblar-se al moviment continu de la pilota, i la llibertat que requereix el moviment i la música. Messi és com si no fos bípede, sempre té la pilota al costat del peu, sigui quin sigui el laberint del joc i la velocitat de la pilota". I també ha explicat que "Fred Astaire pot seguir i fer el ritme més inversemblant, com si tingués mil cames. Tant el futbolista com el ballarí han de poder traslladar el pes sobre un peu per tal de ser lliures amb l'altre, o bé per xutar o per expressar-se amb la cama com si fos un braç i ampliar les possibilitats expressives. Quan Iniesta recull una pilota i l'encara a la sortida de la jugada sembla tenir un peu com una mà i visió de futur. Quan la ballarina Sylvie Guillem fa un développé sembla que la cama li parla".