Dos emprenedors del sud de Japó han llançat al mercat gelat de besuc com unes noves postres molt adequades per a les festes de Cap d'Any i com una forma d'animar els nens a menjar peix, segons informava ahir el diari Asahi.

El gelat, que es ven en terrines individuals a 640 iens (uns 4,80 euros), compta amb dues varietats, una de sabor salat i l'altra amb gust de vainilla.

El nou producte ha estat ideat i comercialitzat per Hiromi Mizokawa, de 38 anys, responsable de l'empresa d'equips de pesca LIGHT i Katsuya Shiba, de 37 anys, president de la companyia de pesca Kieimaru Suisan.

Els dos empresaris han utilitzat a més l'assessorament de cuiners de sushi de la localitat de Yonago (sud-oest), que han desenvolupat la tècnica de convertir la carn de besuc en flocs secs que adornen les postres, que de moment només es ven a la ciutat costanera de Wakayama (sud).

A més de considerar-ho una bona forma d'aficionar els nens al peix, els seus responsables recorden que el besuc és un peix associat a la bona sort a Japó de manera que són les "postres ideals per a les festes de Cap d'Any".