Kantar Media, l'empresa que mesura l'audiència televisiva a Espanya, i el grup comScore han decidit fer un pas per adaptar-se a la nova realitat del consum televisiu. Segons informa en exclusiva el portal Dircomfidencial, ambdues companyies començaran a mesurar, a partir del mes de juny, els espectadors que visualitzen continguts audiovisuals en el que es coneix com a televisió multipantalla. És a dir, no només es tindran en compte les persones que segueixen programes a través del seu televisor tradicional, sinó que també inclouran en els seus informes les xifres relatives a l'audiència obtinguda en altres suports com els ordinadors, els smartphone i les tauletes.

Aquesta aposta de les dues empreses no només respondria a la necessitat d'actualitzar-se als temps actuals, sino que obeeix també a les pressions rebudes pels principals grups televisius que operen a Espanya. A més, i en una segona fase del projecte de modernització, Kantar Media i comScore també auditaran les visualitzacions de tot tipus de continguts en línia, siguin vídeos, fotografies o textos. Aquesta fase podria posar-se en marxa a partir de mitjans de 2017.