Descobreixen un bacteri que descompon el plàstic

14.03.2016 | 07:14

Un equip científic de la Universitat de Kyoto (Japó) ha descobert un tipus de bacteri que utilitza només dos enzims per descompondre el plàstic i que literalment se'l menja, segons un estudi publicat per la revista Science. Després de cinc anys d'investigació amb microbis i plàstics, els investigadors van identificar un bacteri que van batejar Ideonella sakaiensis, capaç de descompondre el polietilè tereftalat, més conegut per PET, un plàstic molt comú i durador utilitzat per fer una àmplia gamma de productes, des d'ampolles a roba. Segons l'article científic, tan sols el 2013 es van produir 56 milions de tones de PET a tot el món, amb el problema mediambiental que això suposa a causa de l'alta resistència a la biodegradació d'aquest tipus de plàstic. Fins ara, s'havien identificat unes poques espècies de fongs capaços de descompondre el plàstic, però no un bacteri, que en aquest cas té la característica d'alimentar-se del carboni del que està compost el polímer del PET. La Ideonella sakaiensis, segons la investigació, gairebé és capaç de degradar completament una pel·lícula prima de PET després de sis setmanes a una temperatura mitjana de 30 graus centígrads.

Estrelles Michelin 2017

Millors gorgues de Girona

Tots els restaurants amb estrella Michelin 2017

La Guia Michelin 2017 serà presentada aquest dimecres al Mas Marroch de Girona. Hi assistiran tots els cuiners de restaurants amb dues i tres estrelles Michelin

Notes de tall 2017

Consulta el llistat de totes les notes d'accés a les carreres de les universitats catalanes.

Cartellera a Girona