Cannes es converteix a partir d'avui i fins dijous que ve en la capital de la indústria audiovisual amb el MIPTV, el mercat internacional més gran de televisió, que centra la seva 52a edició en el poder dels aficionats incondicionals.

"Els fans i les audiències tenen un paper cada vegada més important en la indústria de l'entreteniment, per la seva capacitat per influir en l'èxit dels continguts. El seu poder es veu amplificat per les noves xarxes socials", va assenyalar Laurine Garaude, directora de televisió de l'empresa organitzadora, Reed Midem. Com a ?exem?ple, Garaude va citar un dels convidats de la trobada, l'escriptor supervendes Harlan Coben, expert a connectar amb els seus seguidors, cosa que l'ha fet pujar com a guionista de la sèrie de televisió The Five.

Al voltant d'aquesta qüestió, figures destacades del sector analitzaran com explotar el potencial de les comunitats d'incondicionals a través de la "narració transmèdia", és a dir, en diferents suports com el mòbil o internet. També examinaran el paper dels estudis digitals, noves estrelles del paisatge audiovisual encimbellades pels internautes. Productors, distribuïdors, vectors tradicionals com els canals de televisió i altres més recents, es reuniran al voltant de les novetats del sector i discutiran de les tendències que marcaran la graella televisiva dels pròxims mesos.

La creixent popularitat del vídeo en directe, l'explosió de les sèries a internet i les possibilitats de la realitat virtual en l'entreteniment protagonitzaran alguns d'aquests debats. La presència de plataformes digitals com Youtube i Twitter, empreses digitals com Google, estudis de cinema com Twentieth Century Fox i l'as brasiler de la pilota Ronaldo, reflecteixen la diversitat de veus que participaran en la reflexió de l'MIPTV.

En paral·lel a les conferències, les empreses presentaran com cada edició els seus últims productes. A més, aquest any per primera vegada es presenta una selecció oficial internacional de dotze sèries, dirigida a orientar els compradors.

Aquestes ficcions, entre les quals figura l'espanyola "Sé qui ets", dirigida per Pau Freixas, i la xilena "Ramona", escrita per Guillermo Calderón, competiran pel premi del jurat. La participació com a país convidat d'Alemanya, segon mercat audiovisual mundial per beneficis, haurà d'ajudar a potenciar la visibilitat de la seva producció nacional.

L'accent en la innovació i el protagonisme més gran de les marques definiran una edició que acollirà, així mateix, l'estrena mundial de la sèrie nord-americana Roots, retrat de l'època esclavista als Estats Units, amb actors com Anna Paquin i Jonathan Rhys Meyers. Altres estrelles de la pantalla petita com ells desfilaran per la catifa vermella desplegada davant del cèlebre Hotel Martínez de Cannes.

Tot això precedit aquest cap de setmana per les fires MIPDOC, de producció documental, i MIPFORMATS, de formats televisius. MIPTV lliurarà a més els premis internacionals Emmy als millors programes infantils i la medalla d'honor a cinc personalitats de la indústria.

Per la trobada de la Costa Blava passaran més d'11.000 participants, entre ells 4.000 compradors, en el que serà una primera presa de contacte abans de MIPCOM a l'octubre, quan se signa un nombre més elevat de contractes.